ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא זייף את התצלום שבו נראה דגל פלסטין מתנופף בהפגנה שהתקיימה שלשום (18.7) סמוך למעון הרשמי בירושלים. הטענות על כך שמדובר בתצלום מזויף, ושבהפגנה כלל לא הונף דגל פלסטין, נפוצו ביממה האחרונה ברשת, בעיקר במעגלים שמזוהים עם המחאה נגד נתניהו. ואולם, כפי שהראה עידן רינג – במקרה זה מי שהפיצו מידע מטעה הם אלו שטענו שנתניהו וצוות הניו-מדיה שלו משקרים.

הנפת הדגל דווחה בזמן אמת, לפני הפרסום של נתניהו, בכמה כלי תקשורת מהימין, בהם "ערוץ 7". היא אושררה גם בדברים שמסר לתקשורת מפקד תחנת משטרת מוריה, ניצב משנה קובי יעקבי, ועל-ידי כתב "הארץ" בירושלים ניר חסון. "דגל פלסטין שהונף אתמול הוא אמיתי ולא פייק. אני מכיר את מי שהניפה אותו והיא לא מתנצלת וגאה בכך שהשתמשה בפריבילגיה שלה להניף את הדגל שאם פלסטיני היה מניף אותו הוא היה נעצר, במקרה הטוב", צייץ חסון בחשבון הטוויטר שלו. נצ"מ יעקבי, יש לציין, טען שהמניף היה גבר ושהוא נעצר (אם כי לא נקב בשמו).

הפרסומים המקוונים שייחסו לנתניהו זיוף של התצלום אינם המקרה הראשון שבו טענות כזב מופצות ממעגלים המזוהים עם המחאה. כמה ימים לפני כן, שוב סביב הפגנה שהתקיימה מחוץ למעון הרשמי, נפוצו שמועות על שני פעילי ליכוד שכביכול תקפו את כתבי חדשות 13 יוסי אלי ואבישי בן-חיים בעת שעמדו מול המצלמות.

כפי שהתברר מבדיקה של חדשות 13 שפורסמה בסדרה של ציוצים של ברוך קרא, אחד מהתוקפים היה מפגין שיכור ולא פעיל ליכוד. האדם האחר שנטען עליו שתקף את העיתונאים הוא אמנם פעיל ליכוד, אך הוא לא היה מעורב בתקיפה. "לא הייתי עוסק בזה אם לא היו מופצות פה הבדיות שתוקפי הכתבים היו שתולים", צייץ קרא. "אלימות יש בכל קבוצה, בטח בימים קשים, ואין מקום להתייחס אליה בסלחנות".