אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הפיץ סרטון שקרא לכלוא את העיתונאי רביב דרוקר בשל פרסום עיתונאי בנוגע לתיק השוחד שלו, כמה מבכירי כחול-לבן הביעו ביקורת פומבית על המהלך. אחד מהם, שר החוץ גבי אשכנזי, צייץ כך: "תפקידה של העיתונות לבקר את נבחרי הציבור, לחשוף ולדווח. האמירה כי עיתונאי צריך לשבת בכלא בעקבות פרסומיו מקוממת ואינה מקובלת במדינה דמוקרטית".

מילים כדורבנות, כמובן, אולם לא כולם התרשמו לטובה מדברי אשכנזי. אחד מהם הוא עיתונאי "ידיעות אחרונות" ו"ניו-יורק טיימס" ד"ר רונן ברגמן, שחווה בעבר את נחת זרועו של אשכנזי, כשזה כיהן כרמטכ"ל.

"ברור, תפקידה של העיתונות לבקר, לחשוף ולדווח, כל עוד אין המדובר בגבי אשכנזי", צייץ בתגובה ברגמן, והזכיר לעוקביו בטוויטר את העימות שלו עם אשכנזי, במהלך סיקור הפרשה המכונה "פרשת הרפז".

"כשפעלתי כדי לבקר, לחשוף ולדווח אודות פעולותיך ופעולות אנשיך, שיתף אותי העוזר שלך, אל"מ ארז וינר (בנוכחות דובר צה"ל אבי בניהו) במסמכים מסווגים ביותר של מערך המבצעים המיוחדים באמ"ן", כתב ברגמן. "אחר כך, כשראיתם שלא הצלחתם להניא את דן מרגלית ואותי מלכתוב עליכם את הספר 'הבור', כתבת לראש השב"כ כדי שיפעלו נגדי: 'נדרש לעשות סוף לריבוי אירועי ההדלפה ולשימוש בחומר מסווג לניגוח אישי נגדי... מצפה לפתיחת חקירה מהירה ותכליתית, שתביא להפסקת ההתנהלות הפרועה והלא אחראית יפה שעה אחת קודם'. כשראש השב"כ סירב , ניסית להפוך את החלטתו, ופנית ליועץ המשפטי לממשלה ויינשטיין, כדי שיפעלו נגדי 'כמו במקרה של אורי בלאו מ'הארץ'', מה שכלל אז חיפושים, מעצרים, העמדה לדין, כלא וכו'. לפעמים גם האמת וגם התנצלות הן אופציות לא רעות".

כיצד מתיישבת העמדה הנחרצת של אשכנזי לטובת העיתונות החופשית והחוקרת, עם התגובה האישית שלו כשאותה עיתונות חקרה אותו? האם בכוונתו להתנצל כעת בפני ברגמן על מעשיו בעבר?

דוברת השר אשכנזי, מיכל קליין, מסרה: "לא נגיב".