ראוי לשבח את עינו החדה של השופט גבריאל שטרסמן, שכעיתונאי בעבר הבחין ששמו של כתב קול-ישראל, רפי אונגר ז"ל, חסר באנדרטת הזיכרון לעיתונאים שנהרגו במילוי משימותיהם הנמצאת ב-Newseum בארלינגטון, וירג'יניה ("העין השביעית", פברואר 98'). חבל שהאיגוד הארצי של עיתונאי ישראל לא נקט עד כה יוזמה, כנציג עיתונאי ישראל בארגונים המקצועיים הבינלאומיים, להכליל באתר ההנצחה בארלינגטון גם את העיתונאים והשדרים הישראלים שנפלו בעת מילוי תפקידם.

אבקש לתקן שני נתונים במכתבו של מר שטרסמן: חברנו רפי אונגר לא נפל במלחמת ששת הימים אלא במלחמת יום הכיפורים 1973, לאחר שהצטרף לזחל"ם חבורת הפיקוד של האלוף אלברט מנדלר ז"ל, לסיקור האירועים מקרוב, כפי שידע ואהב לעשות: צמוד למרכז העניינים, אל מול האש.

חבורת הפיקוד הזו נפגעה אנושות מפגז מרגמה מצרי בשבוע השני למלחמה. רפי ז"ל, שהיה אז איש מילואים ביחידת בקרה עורפית בקריה בחיל האוויר ואחד הכתבים המבריקים והמוכשרים ביותר של קול-ישראל באותה תקופה, "התנוּדב" במוצאי יום כיפור ההוא לצאת לחזית סיני בשליחות קול-ישראל במקום להתייצב ביחידתו, כדי להביא את הדיווחים ואת קולות המלחמה אל מאזיני הרדיו.

עוד יש לציין כי רפי אונגר ז"ל הוא רק אחד מן העיתונאים מתחום השידור העברי שנפלו בעת מילוי משימותיהם; לוח הזיכרון במשרדי הנהלת רשות השידור מנציח את זכרם של עיתונאים, שדרים, צלמים, טכנאים ועובדים נוספים שנפלו במילוי משימותיהם במערכות ישראל מאז מלחמת העצמאות. גם הם אינם מונצחים בארלינגטון, וחבל.

איתן אלמוג עמד בראש צוותי קול-ישראל וגלי-צה"ל בסיני במלחמת יום הכיפורים

גיליון 14, מאי 1998