ערוץ 9 התחייב לשדר תכנית תחקירים צרכנית בת עשרה פרקים בעלות של 800 אלף שקלים, זאת במסגרת הסדר פשרה לסילוק תביעה ייצוגית נגדו.

על פי התביעה שהוגשה נגד ערוץ 9, בעבר שידר הערוץ תוכנית בשם "פרובידה", שבה הוזמנו הצופים ליצור קשר טלפוני עם מי שהציגו את עצמם כמכשפים ומגלי עתידות. כל מי שהתקשר לתוכנית חויב ב-9.90 שקל לדקה. התוכנית שודרה מדי יום במשך שעתיים רצפות, כאשר לכל אורך התוכנית מופיעה שקופית המשדלת את הצופים ליצור קשר עם ה"מכשפים", אשר יכולים להסיר קללות, להציב הגנות מפני כשפים ואף להציל חיים.

בשנת 2016 פנתה עמותת תועלת לציבור לבית-המשפט המחוזי בת"א בבקשה כי יאשר תביעה ייצוגית בסך 55 מיליון שקל נגד חברת ערוץ 9 בע"מ, חברת פרובידה הלונדונית וחברת ההפקה של התוכנית, אף היא לונדונית. העמותה טענה בין היתר, באמצעות עורכי-הדין חן שטיין וליאת שטיין, כי בשידור התוכנית הערוץ הפר את חוק הגנת הצרכן תוך הטעיית הציבור וניצול חולשת הצופים.

בערוץ 9 טענו להגנתם בין היתר, באמצעות עורכי-הדין שאול שמרון ודב אברמוביץ, כי הציבור רואה בתחזיות אסטרולוגיות ומגידי עתידות עניין בידורי ואינו מייחס להם אמינות, כי בהיעדר עילה אישית אין כלל מקום לדון בתביעה כתביעה ייצוגית וכי ממילא לא קיבלה, לטענתה, כסף מעלות השיחות לתוכנית.

לאחר דין ודברים בין הצדדים הוסכם כי כדי לסיים את ההליך המשפטי, ומבלי להודות בטענה כלשהי, תשודר בערוץ 9 תוכנית תחקירים צרכנית באורך כ-22 דקות כל פרק. התוכנית, כך נקבע בהסכם הפשרה, תשודר ברצועה שבין שבע לאחת-עשרה בערב ותופק בעלות של כ-80 אלף שקל לפרק.

עוד הוסכם כי ערוץ 9 יעביר לעמותה 30 אלף שקלים עבור הוצאות ולבאי-כוחה עוד 50 אלף שקלים עבור שכר טרחתם. הצדדים ביקשו מבית-המשפט לתת תוקף של פסק-דין להסכם.

53428-11-16

להורדת הקובץ (PDF, 4.5MB)