הדיון בחדשות 12 על "תיק 2000", פרשת השיחות המושחתות בין מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו: מצד אחד בעל טור קבוע ב"ידיעות אחרונות", מצד שני בעל טור מזדמן ב"ידיעות אחרונות", ומעליהם עורך המהדורה – לשעבר עורך "ידיעות אחרונות". גילוי נאות – אין. כזכור, בעקבות השיחות נפתחה חקירה שבסופה הוחלט להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד נתניהו בגין מרמה והפרת אמונים, ונגד מוזס בגין מתן שוחד.

תיקי נתניהו מתקרבים לישורת האחרונה לפני הגשת כתב אישום, ו"תיק 2000" עולה לראש סדר היום הציבורי עם פרסום תמלילי חקירת מוזס על-ידי גידי וייץ ב"הארץ". ב"אולפן שישי" דנו שלשום (25.10) בכירי הפרשנים של חדשות 12 בפרשה. העובדה שעורך "אולפן שישי", רון ירון, הוא גם מי שערך את "ידיעות אחרונות" בתקופה שבה התרחשה הפרשה, הוזכרה רק כבדרך אגב. הקשר בין הפרשנים הבכירים אמנון אברמוביץ' ועמית סגל ל"ידיעות אחרונות" לא הוזכר כלל.

הפרשנים של "אולפן שישי" דנו גם בחקירה המשטרתית נגד חבר-הכנסת לשעבר איתן כבל, על חלקו בניסוח "חוק ישראל היום", זאת לאור תמלילים שפרסם יום קודם לכן כתב "גלובס" אבישי גרינצייג. העובדה שעורך "אולפן שישי" ירון ישב במשרדו עם כבל כשהמו"ל מוזס נכנס וניהל עמו שיחה על אפשרויות לפגוע ב"ישראל היום", בין היתר באמצעים פרלמנטריים, לא הובאה בפני הצופים.

"תמלילי חקירת איתן כבל מעלים חשש כבד לאכיפה בררנית. אם מעמידים את נתניהו צריך להעמיד לדין את כבל, ואם סוגרים את התיק לכבל צריך לסגור את התיק לנתניהו", אמר סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, בפתח "אולפן שישי". בהמשך המהדורה הדגיש סגל: "הדבר הזה צריך להופיע במילון תחת הכותרת 'אכיפה בררנית'".

אמנון אברמוביץ' (צילום: תומר נויברג)

אמנון אברמוביץ' (צילום: תומר נויברג)

סגל לא ציין, כפי שהוא רגיל לא לציין בכל פעם שהוא מתייחס ל"תיק 2000", כי מזה כשנה הוא מפרסם טור פרשנות פוליטית שבועי במוסף הפוליטי של "ידיעות אחרונות". אמנם גם אם ייסגר "תיק 2000" נגד נתניהו ניתן יהיה להעמיד לדין את מוזס, אולם סגירת התיק נגד ראש הממשלה בוודאי לא תפעל לרעת בעל העיתון שבו מפרסם סגל את טורו. גם פרשן בכיר נוסף של "אולפן שישי", אמנון אברמוביץ', כותב מעת לעת ב"ידיעות אחרונות"; גם עובדה זו לא הוזכרה בדיון במשדר על "תיק 2000", אם כי אברמוביץ' כמעט ולא השתתף בו (שמו של אברמוביץ' אף עלה בשיחות המושחתות עצמן: מוזס אומר לנתניהו כי אינו יכול להשפיע על כתיבתו בעיתון).

בשונה מסגל, שהצטרף ל"ידיעות אחרונות" לפני זמן קצר יחסית, רון ירון היה העורך הראשי של העיתון לאורך כמעט כל העשור האחרון. הוא היה המאפשר, שבמשמרתו הושחת "ידיעות אחרונות"; שמו הוזכר בשיחות בין נתניהו למוזס, כשהמו"ל אמר לראש הממשלה כי כדי שיוכל להתחיל "להזיז את הספינה" ולספק לו סיקור חיובי יותר עליו לשלוח מישהו שידבר עם ירון (ועם עורך ynet דאז ערן טיפנברון); ובמסגרת חקירת "תיק 2000" ירון אף זומן למסור עדות במשטרה.

רמז לכל הפרטים הללו הובא בפני צופי "אולפן שישי" באמירת אגב אחת של הכתב המשפטי גיא פלג. היה זה כשסגל התעמת עם פלג על סגירת התיק נגד כבל. בעוד סגל טען לאכיפה בררנית, פלג סיפק עמדה הפוכה ואמר כי דווקא נעשו פעולות חקירה רגישות לפני שהוחלט לסגור את התיק נגד כבל, כמו גביית "עדויות מבכירים ב'ידיעות אחרונות', בין היתר מהעורך שלנו, רון ירון". ספק אם מישהו מצופי "אולפן שישי" שם לב למשפט הזה, שנאמר באמצע ויכוח טעון בין שני הפרשנים.

בחדשות 12 סירבו להגיב.