לכל פוליטיקאי ישנן פעמים שבהן נוח לו להפיץ את מסריו בלי שיזוהו עימו באופן ישיר, וכלי התקשורת מעדיפים פעמים רבות לשרת את מקורותיהם במקום את הציבור ומשתפים פעולה עם טקטיקה זו. כך נולדות חלק מהאמירות המובאות בשם "סביבתו" של אותו פוליטיקאי, או דברים שנאמרו ב"שיחות סגורות", ובמקרה של צורך בהרחקה יתרה – בשם גורם כללי כזה או אחר.

ב"ישראל היום", שממילא מרבה להקדיש מקום בולט בשער לאמירות של בנימין נתניהו, הפכו את הדבר לנוהג של ממש, ותכנים שמגיעים באופן ברור מנתניהו עצמו מוצגים בעיתון בשם מקור אחר – אחד מהם הוא "הליכוד". נראה שהתנהלות כזו היא בדיוק מה שנחשף בטעות היום על-ידי מנהלי חשבונות הדיגיטל של העיתון, שהעלו לרשת גרסה מוקדמת של שער העיתון ובה כותרת המשנה לראשית ששונתה לאחר מכן.

כך, בגרסה שהופצה בחשבונות הרשמיים של "ישראל היום" ברשתות החברתיות נכתב כי ראש הממשלה נתניהו איים על היועץ המשפטי לממשלה, שצריך בימים אלה להחליט האם להעמידו לדין באשמת שוחד, כי אם יפרסם את החלטתו לפני הבחירות הוא "יותקף ללא רחמים". אלא שבמקביל הופצה גרסה אחרת, במהדורה הדיגיטלית של "ישראל היום" ולפחות בחלק מגליונות הדפוס, שבה נכתב כי "בליכוד מאיימים" על היועץ אביחי מנדלבליט פן יפרסם את החלטתו לפני הבחירות.

בטור שאליו מפנה הכותרת כותב הפרשן הפוליטי של "ישראל היום", מתי טוכפלד, את הדברים באופן עמום, בלי לייחסם לנתניהו. אז האם מדובר בספקולציה עיתונאית ועורך השער טעה וייחס את הדברים לראש הממשלה, או שהעורך דווקא חשף את היד המושכת בחוט בלון הניסוי שהפריח טוכפלד? הבוקר, אחרי שהכותרת החלה להתגלגל במשדרי האקטואליה, מיהרו בליכוד להכחיש את הדברים מכל וכל – גם בשמו של נתניהו.

דובר "ישראל היום", הראל דוידוביץ', מסר: "ב'ישראל היום' לא מתייחסים לנושא".

שתי גרסאות לשער "ישראל היום", 27.12.2018: נתניהו "איים" (משמאל), "בליכוד מאיימים"

שתי גרסאות לשער "ישראל היום", 27.12.2018: נתניהו "איים" (משמאל), "בליכוד מאיימים"