באתר mako פורסם סקר דעת קהל שנועד לבחון את ההעדפות הטלוויזיוניות של הצופים, וזאת לקראת הפיצול של ערוץ 2 לערוץ של הזכיינית רשת ולערוץ של הזכיינית קשת. כפי שפורסם במדור הברנז'ה של אתר "וואלה", ב"סקר הטלוויזיה של ישראל" נבחרו במקומות הראשונים תוכניות וכוכבים של קשת בלבד, שמפעילה את אתר mako, תוך התעלמות מכל מי שמזוהה עם רשת או ערוץ 10. ואולם, דבר נוסף נעדר מהסקר – כחמישית מאוכלוסיית ישראל.

אף שהסקר נועד לבדוק נושא שרלבנטי לכלל האוכלוסיה בישראל, וכלל שאלות על היקף הצפייה בטלוויזיה, אכילה בזמן הצפייה בטלוויזיה וכמובן התוכניות האהובות בסוגות השונות, הוא נערך באמצעות חברת iPanel בקרב מדגם מייצג של יהודים בלבד.

לאתר mako מסורת עגומה של סקרי אפרטהייד, סקרים שנועדו לבחון סוגיות שנוגעות לכלל הציבור אך נערכים בקרב מדגם שמתעלם מכ-20% מאוכלוסיית המדינה. בחודש יולי האחרון פרסם האתר ממצאי סקר על בני נוער שבוצע בקרב יהודים בלבד, בחודש מאי של השנה שעברה פרסם סקר על התפיסות הדתיות של "הישראלים", שנערך בקרב יהודים בלבד, וכמה חודשים אחר-כך פרסם האתר סקר שבדק "מה מעצבן ישראלים" שאף הוא נערך בקרב יהודים בלבד.

גם הפעם, ב"סקר הטלוויזיה של ישראל", הוצגו הממצאים באופן מטעה כאילו הם מייצגים את העדפותיהם של כלל הישראלים. "44% מהישראלים מעדיפים לצפות בטלוויזיה ברוב ערבי השבוע", נטען; "48% מהישראלים אוהבים לצפות בטלוויזיה מהספה"; "כ-56% מהישראלים בוחרים במהדורת חדשות 2", וכדומה.

בפועל, לא מדובר ב"ישראלים" אלא בציבור היהודי בישראל, שאמנם מהווה רוב גדול במדינה אך לצדו עדיין חיים אזרחים רבים, ישראלים ממש, שאינם יהודים. גם להם, יש להניח, העדפות שונות בעת הצפייה בטלוויזיה. בסקר של mako עמדו על הבדלים בין הרגלי הצפייה של נשים וגברים, דתיים וחילונים. באותה המידה יכלו לעמוד גם על הבדלים בין הרגלי צפייה של ערבים ויהודים, אולם לשם כך היה צריך לסקור גם ערבים.

בטקסט המקורי של mako כלל לא הובהר כי הסקר נערך בקרב יהודים בלבד. רק לאחר פניית "העין השביעית" נכתב כי הוא נערך בקרב מדגם מייצג של "דוברי עברית", ולאחר פנייה נוספת הוחלף היופמיזם בהגדרה הברורה "האוכלוסייה היהודית", שמעידה על האפליה הפסולה שעומדת בבסיסו.