בראיון הבלעדי שהעניק בנימין נתניהו לערוץ 20 לעג ראש הממשלה לעיתונאי רביב דרוקר. "א-גרויסע עיתונאי", כינה אותו נתניהו, ותיקן טעות שפרסם דרוקר ולפיה נתניהו אישר מכירת צוללות גרמניות למצרים בשנת 2014, כשמורסי היה בשלטון. "מורסי נפל ב-2013", אמר נתניהו, ומכאן ברור שהעובדות שהביא דרוקר שגויות.

ואולם, גם כמה מהעובדות שנתניהו נקב בהן במהלך הראיון לא היו נכונות, או לכל הפחות לא מדויקות.

ההפגנות בפתח-תקווה. "א-פרופו דרוקר", אמר נתניהו למראייניו, "שמע, האיש הזה הולך ומצטרף להפגנה, אגב בלתי חוקית, לפי החוק, ליד הבית של היועץ המשפטי לממשלה, כדי להפעיל עליו לחץ". בהמשך טען כי זו "הפגנה שממומנת על-ידי חבריהם בקרן החדשה לישראל".

במציאות, ההפגנה שאליה הצטרף דרוקר אינה בלתי חוקית ואינה ליד הבית של היועץ המשפטי לממשלה. למעשה, בית-המשפט העליון מתח ביקורת על המשטרה משום שניסתה לאסור את המשך ההפגנות בפתח-תקווה, מה גם שדרוקר נכח בהפגנה שנערכה בכיכר גורן, מרחק של כמה מאות מטרים מביתו של מנדלבליט. אשר למימון, המפגינים מכחישים כי מימון כזה קיים, ועד כה לא פורסמה כל עדות למימון שכזה. נטל ההוכחה במקרה הזה על נתניהו, והוא טרם הורם.

חוק המתנות. "יש חוק מתנות שאומר במפורש ממי אסור לך לקבל, ואומרים שדווקא מחבר קרוב אתה יכול לקבל", אמר נתניהו. במציאות, בחוק שירות הציבור (מתנות) אין כל זכר לכך. על-פי החוק, לעובד ציבור מותר לקבל מתנה בלי היתר מראש כל עוד מדובר ב"מתנה קטנת ערך וסבירה שניתנה לפי הנהוג בנסיבות העניין", "מתנה מחבריו לעבודה, לשירות או לתפקיד של עובד הציבור", או "פרס שהוענק לעובד הציבור על הישגיו מאוצר המדינה וכן פרס שהוענק לעובד הציבור על הישגיו שלא מאוצר המדינה אם ניתן להענקתו פומבי בדרך שנקבעה בתקנות".

הסיגרים ובקבוקי השמפניה בשווי מאות אלפי השקלים שקיבלו נתניהו ורעייתו מחברם ארנון מילצ'ן, למשל, אינם נכנסים לאף אחת מהקטגוריות הללו.

חשדות לפלילים. לפי נתניהו, "כמו שזה קורה עם 'ביביטורס', או עם הבקבוקים או עם רהיטי הגן או דברים אחרים, כשזה מתברר אחר-כך כלא כלום אין כותרות. זה בקול דממה דקה נגנז". כפי שציין עוזי בנזימן באתר זה, נתניהו לא דייק.

בפרשה המכונה "ביביטורס" מבקר המדינה קבע כי "נסיעותיו של מר בנימין נתניהו ובני משפחתו במימון גורמים חיצוניים בתקופת היותו שר האוצר חרגו מהכללים החלים בנושא, והדבר עלול ליצור מראית עין של קבלת טובת הנאה או של ניגוד עניינים. יצוין כי בכל אותם מקרים, בדומה לשרים אחרים באותה תקופה, לא פנה מר נתניהו לוועדת המתנות או לוועדה למתן היתרים כדי שתבחן אם יש בקבלת המימון החיצוני משום קבלת טובת הנאה או מתנה אסורה", כתב המבקר.

עם זאת, היועץ המשפטי לממשלה קבע לגבי פרשה זו כי "ממצאי הבדיקה הנוכחית והראיות החדשות שנאספו במסגרתה, בעקבות המידע הנוסף, לא הצדיקו מעבר לחקירה".

אנשי ערוץ 20 אלירן טל ושמעון ריקלין מראיינים את ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום מסך)

אנשי ערוץ 20 אלירן טל ושמעון ריקלין מראיינים את ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום מסך)

אשר לפרשות הבקבוקים ורהיטי הגן, אלה נחקרו במסגרת מה שמכונה "פרשת "המעונות. משטרת ישראל המליצה להעמיד לדין את שרה נתניהו בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בין היתר בכל הקשור להעברת רהיטי גן מהמעון הרשמי של ראש הממשלה בירושלים לווילה הפרטית של המשפחה בקיסריה. הפרקליטות טרם הכריעה האם להעמיד לדין את נתניהו. בפרשת הבקבוקים נאלצה נתניהו להשיב למדינה 4,000 שקלים בגין כספים שלקחה לכיסה בשנים 2009–2013 מהחזרת בקבוקים למחזור.

מלבד שלוש הפרשות שציין בשמן, נתניהו הזכיר גם "דברים אחרים" שנגמרו לדבריו ב"לא כלום". כמו במקרה רהיטי הגן, משטרת ישראל המליצה להעמיד לדין את נתניהו בגין שתי פרשות נוספות, האחת נוגעת להזמנת אוכל ושפים לאירועים משפחתיים ופרטיים על חשבון מעון ראש הממשלה, והשנייה נוגעת להחזקת מטפלת סיעודית לאביה של נתניהו על חשבון מעון ראש הממשלה. בנוסף, הפרשה המכונה "המעונות" כוללת מלבד רהיטי הגן גם חשדות להזמנת חשמלאי בניגוד להנחיות. גם במקרים הללו הפרקליטות טרם הכריעה.

הקשר בין שמרון לפרשת הצוללות. "קשור? מי אמר שהוא קשור", אמר נתניהו כשנשאל על הקשר בין מקורבו, עו"ד דוד שמרון, לפרשת הצוללות. "במה הוא קשור? אני אפילו לא יודע". ובכן, עו"ד שמרון נחקר בשל חלקו בפרשה ואף הושם במעצר בית, כך שלפחות לפי משטרת ישראל – הוא קשור.

אזרחים ישראלים המוחזקים בעזה. מלבד גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול, נתניהו הזכיר כי בעזה יש "גם שני אזרחים שלנו שנמצאים, אברה מנגיסטו ועוד אזרח, א-סייד, שנמצאים, מוחזקים באופן אכזרי מאוד על-ידי החמאס". בפועל ישנם שלושה אזרחים ישראלים המוחזקים בעזה. מלבד מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד ישנו אזרח שלישי, ג'ומעה אבראהים אבו-ענימה, שנכנס לרצועת עזה ב-12 ביולי 2016.

ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר אוחז בחרב סמוראי, 1990 (צילום: נתי שוחט)

ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר אוחז בחרב סמוראי, 1990 (צילום: נתי שוחט)

סילוקו של יצחק שמיר. "את שמיר הם סילקו ב-92', אתם לא זוכרים את זה. זה היה קמפיין 'מושחתים נמאסתם'", אמר נתניהו לצמד המראיינים, אלירן טל ושמעון ריקלין, למרות ששניהם היו בחיים ב-1992 ובגיל שאמור לאפשר להם לזכור את המאורעות הפוליטיים. אלו לא כללו את סילוקו של ראש הממשלה יצחק שמיר מכס ראש הממשלה, אלא את החלפתו בבחירות דמוקרטיות, בין השאר על רקע הטרור הגואה.

ברק ופיגועי אוטובוסים. "כשהם סילקו אותי קיבלנו את ברק ושחר של יום חדש. כל יום שני וחמישי התפוצצו כאן אוטובוסים ואלף ישראלים נהרגו", אמר נתניהו. אהוד ברק כיהן כראש ממשלה בין 6 ביולי 1999 ל-7 במרץ 2001. באותה תקופה היה רק פיגוע אחד שקשור לאוטובוסים, והוא הסתיים ללא הרוגים. אוטובוסים רבים פוצצו במהלך כהונתו של אריאל שרון, ראש הממשלה מטעם הליכוד. הכוונה של נתניהו היתה כנראה לפיגועים וההרוגים בכלל האינתיפאדה השנייה, אולם זו החלה רק בשלהי כהונתו של ברק ונמשכה כמה שנים לאחר עזיבתו את התפקיד, או כפי שנתניהו היה מכנה זאת: "סילוקו מהתפקיד".

המעון בקיסריה. "לי יש דירה בקיסריה", אמר נתניהו. במציאות, מדובר בווילה מפוארת. לפי "גלובס", "ביתו של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה מוערך בכ-14 מיליון שקל. מדובר בווילה ברחוב הדר שאותה רכש נתניהו בשנת 2002 בסכום שנתפס היום כבדיחה – 5 מיליון שקל. הווילה, שממוקמת בקו ראשון לים, בנויה על מגרש ששטחו 1.4 דונם וכוללת שתי קומות, מרתף ובריכת שחייה בשטח בנוי כולל של כ-500 מ"ר".

ג'וליאני. "רודי ג'וליאני, שהוא התובע הכללי האגדי של מדינת ניו-יורק", אמר נתניהו, טען שהחקירות בעניין הסיגרים נשמעות לו כמו "רדיפה פוליטית". ג'וליאני אכן היה תובע כללי במדינת ניו-יורק לפני כשלושים שנה, אולם הצגתו ככזה מעידה כביכול על כך שגם אדם עם רקע בתביעה נרתע מהחקירה של נתניהו. כיום ג'וליאני נחשב למקורב לבני הזוג מרים ושלדון אדלסון, פטרוניו של נתניהו. הצגתו ככזה בוודאי היתה מעלה תחושה אחרת בקרב הצופים לנוכח התנגדותו לחקירות נתניהו.

באתר ערוץ 10 תיקנו את הטעות שנפלה בדיווח של דרוקר, ושינו בטקסט הידיעה את מועד האישור של נתניהו למכירת הצוללות למצרים מ-2014 ל-2013. האם גם נתניהו יתקן את אמירותיו הלא מדויקות?