בכיר לשעבר בגלי-צה"ל מספר על התארגנות של עובדים בתחנה, על רקע מורת הרוח מתפקודם של ירון דקל, מנהל תחנת הרדיו הצבאית, ושל ראש חטיבת החדשות אבי ברזילי. לדברי הבכיר לשעבר, מדובר בעובדים במחלקת האקטואליה של התחנה שמעוניינים בסיום תפקידו של ברזילי.

עובדים בתחנה אישרו את הדברים אך מסרבים להיחשף בשמם או להסגיר את אופי ההתארגנות מחשש להתנכלות. לדבריהם, הם קובלים על פגיעה בחופש העיתונות, התעמרות וחוסר גיבוי. דובר גלי-צה"ל העדיף שלא למסור תגובה לדברים.

ירון דקל עומד בראש גלי-צה"ל מאז שנת 2012. בתחילת 2016 האריך שר הביטחון דאז משה יעלון את כהונתו בשנה, ובתחילת 2017 הוארכה כהונתו בעוד חצי שנה על-ידי שר הביטחון הנוכחי, אביגדור ליברמן. "כהונתו של מפקד גלי-צה"ל הנוכחי מתאפיינת בשחיקה של רוח התחנה", כתב לאחרונה עו"ד אלעד מן בטור שסקר את תפקודו של דקל כמנהל גלי-צה"ל. "סדרת אירועים בעלי סנטימנט שלילי הותירה תחנה מבולבלת, חסרת חוט שדרה ואתוס עיתונאיים, ובמידה מסוימת כזו המתחילה להצדיק את התהיות בדבר נחיצותה ככלי תקשורת".

מינויו של אבי ברזילי לתפקיד ראש חטיבת האקטואליה בתחילת 2016 תרם גם הוא למורת הרוח שמביעים עובדים בתחנה, בשל סגנון הניהול הכוחני שלו. באחרונה גם נחשפו טענות על עצירת תחקירים והתקפלות מפני איומים משפטיים. בחודשים האחרונים הידרדר עוד המצב בתחנה. אחרי מינויו של ברזילי, שבא אחרי תקופה ארוכה שבה תפקיד ראש מחלקת החדשות לא אויש, משך דקל את ידו מהעריכה השוטפת. יחסי האנוש הבעייתיים של ברזילי והשינויים הנוספים שנכפו מלמעלה, כמו הגשה בזוגות, הפכו את האווירה בתחנה לעכורה במיוחד.

על רקע המשבר הניהולי בתחנה, והחשש שיביא לכרסום בחופש העיתונאי וחדירת אינטרסים פוליטיים לתחנה, קמה התארגנות של עיתונאים המעוניינים בשינוי המצב, כך אומר הבכיר לשעבר.