מהדורת החדשות המרכזית של חדשות ערוץ 10 נפתחה הערב במה שבמבט ראשון נראה כמו סקופ. "שלום לכם וערב טוב", פתחה המגישה תמר איש-שלום, "בעוד יומיים יפרסם מבקר המדינה את דו"ח מבצע 'צוק איתן', דו"ח שמטריד מאוד את הפוליטיקאים ואת הקצינים הבכירים שניהלו את המבצע. בין האנשים שיוזכרו באופן חיובי יהיה השר נפתלי בנט, חבר הקבינט המדיני-בטחוני – הערב אנחנו מפרסמים כי בין בנו של עורך הדו"ח, ראש חטיבת הביטחון במשרד המבקר, תת-אלוף יוסי ביינהורן, לבין נפתלי בנט והבית-היהודי יש קרבה פוליטית".

הכתב הפוליטי של חדשות 10, ספי עובדיה, סיפר לצופים כי בנו של תא"ל ביינהורן ממשרד מבקר המדינה, דורון ביינהורן, הוא "פעיל פוליטי בולט במפלגת הבית-היהודי" – ולשם המחשה הציג בפני הצופים באנר המודיע על ריצתו של ביינהורן לראשות פורום הצעירים של המפלגה. "באותה כרזה הוא גם מגדיר את עצמו, כמו שאת רואה תמר, כ'איש של בנט'", הדגיש עובדיה.

דורון ביינהורן הוא אכן פעיל במפלגת הבית-היהודי – כפי שציין עובדיה, הוא שובץ במקום ה-103 ברשימת המפלגה בבחירות האחרונות – אך הוא מעולם לא רץ לראשות פורום הצעירים שלה. הבאנר שהוצג במהדורת החדשות הוא למעשה בדיחת רשת מ-2015, שכללה גם צילומי מסך מטופלים של "דיווחים" על ההתמודדות הפיקטיבית.

זמן קצר לאחר שצייץ עובדיה על הגילוי והזמין את עוקביו בטוויטר לצפות במהדורה, הוא נענה בשלל תגובות שהעמידו אותו על טעותו. "זו סתם פארודיה שעשינו במשרד [הפרסום]. לא מאמין שאשכרה זה פתח מהדורה", צייץ אביתר גת. "דורון ביינהורן לא התמודד נגדי לראשות פורום הצעירים של הבית-היהודי. חבל שלא בדקת בגוגל לפני שפרסמת משהו בדף הראשי שלך", צייץ ג'רמי סלטן, שהתמודד אך הפסיד.

"לכל הטרולים שמתעסקים בשאלה האם דורון ביינהורן התמודד לראשות פורום הצעירים של הבית-היהודי", צייץ עובדיה בתגובה למגיבים, "ובכן, הוא לא, אבל זה לא רלבנטי, הוא פעיל בולט במפלגה".

* * *

טוויטר, 26.2.17

טוויטר, 26.2.17