אקסל-שפרינגר, קבוצת התקשורת הגדולה בגרמניה, מצהירה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא היה מעורב בעסקה לרכישת אתר "יד2" מידי שאול אלוביץ', חברו של נתניהו. "לקראת הרכישה של 'יד2' ב-2014 קיימנו משא-ומתן אך ורק עם המוכרים, ולא עם פוליטיקאים", נמסר ל"העין השביעית" מקבוצת אקסל-שפרינגר.

עסקת המכירה עוררה תהיות רבות, בין היתר על רקע תג המחיר הגבוה שניתן לאתר הלוחות הישראלי. הספקולציות בדבר מעורבותו האפשרית של נתניהו בעסקה עלו בימים האחרונים בעקבות הגילוי שלפיו נתניהו אמר למו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, כי יסייע לו למכור את העיתון או חלקים ממנו – ונקב בין היתר בשמה של קבוצת אקסל-שפרינגר כרוכשת אפשרית.

בחדשות ערוץ 2 דווח כי נתניהו תיווך בין מוזס לתאגיד הגרמני, ואף "שוחח עם יו"ר הקונצרן מתיאס דופנר ואמר לו ש'חשוב שיקנה את העיתון'". באקסל-שפרינגר שוללים את הדיווח הזה. "אקסל-שפרינגר מעולם לא שקלה לרכוש את 'ידיעות', ומעולם לא התקיים משא-ומתן בנושא", מסרה הקבוצה ל"העין השביעית".

הקבוצה הגרמנית, שמוציאה לאור בין היתר את הצהובון הנפוץ "בילד", אינה הרוכשת הפוטנציאלית היחידה ששמה עלה בשיחות בין נתניהו למוזס. אתמול (15.1) דיווח גיא פלג בחדשות ערוץ 2 כי נתניהו ניסה לקשר גם בין ארנון (נוני) מוזס למיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, ממקורבי ראש הממשלה, המעורב על-פי החשד גם בפרשת המתנות שקיבלו בני הזוג נתניהו. על-פי הדיווח, מתווך נוסף במגעים הללו הוא ארנון מילצ'ן.

כתב המשטרה של חדשות 2, משה נוסבאום, אמר אמש במהדורה המרכזית כי אם חוקרי המשטרה יצליחו להוכיח שמוזס אכן נפגש עם הרוכשים ששמם עלה בשיחה עם נתניהו, "אפשר שאלו יהיו הראיות שנדרשות להוכיח את עבירת השוחד".

מיליארדר אחר ששמו עלה בדיווחים הוא לארי אליסון, ממייסדי חברת אורקל. מעורבותו של אליסון במשא-ומתן על רכישת מניות ב"ידיעות אחרונות" נחשפה ב"דה-מרקר" בשנה שעברה, אך זמן מה לאחר מכן דווח כי המשא-ומתן התפוצץ – בין היתר על רקע רצונו להיות בעל השליטה בקבוצה. בתקופה הקרובה ייאלץ מוזס למצוא רוכש – או לרכוש בעצמו – את מניות "ידיעות אחרונות" שהוחזקו בידי הטייקון הקורס אליעזר פישמן, שנקלע לכינוס נכסים.