לכתוב טור ביקורתי על ידיעה של "ישראל היום" שמפרגנת לשרת התרבות והספורט מירי רגב זה כמו להתלונן על מנהגה המגונה של השמש לשקוע מדי ערב. ובכל זאת, מדי פעם אין ברירה אלא לשוב ולהתעכב על עיתונאות הפמפלטים שהחינמון של אדלסון מנפק, והפעם מצטרף אליו גם אתר one.

מקומה הטבעי של ידיעה על יוזמת חוק של השרה מירי רגב להפוך את מכון וינגייט למוסד לאומי שיקבל תמיכה מכספי המדינה הוא במדור הספורט. אלא שב"ישראל היום" בחרו למקם אותה בעמ' 19, בין ידיעות חדשותיות אחרות (29.5). בידיעה, שעליה חתומה דניאל רוט-אבנרי, שהיא גם עורכת חדשות בביביתון, נכתב כי ל"ישראל היום" נודע ש"רגב תעלה היום לוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק שמטרתה להפוך את וינגייט למכון לאומי". המלה "נודע" בהקשר הזה, כמו בהקשרים אחרים, היא תיבה חלולה. כבר ביולי 2015 פורסמה היוזמה של רגב ב"גלובס".

בהמשך הידיעה נכתב כי השרה רגב "מסרה ל'ישראל היום'" כי החוק יעמיד את ישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות בעולם בתחום הספורט. רגב, מתברר, חזרה על אותם דברים בדיוק גם בשיחה עם אסי ממן מאתר one, שפירסם אף הוא ידיעה מפרגנת. גם כאן מותר לקורא הסביר להניח שאין מדובר בשיחות חיות עם השרה רגב, אלא בהעתק-הדבק של ידיעת יחצ שעברה התמרה שכתובית קלה כך שתתחזה להתרחשות עיתונאית.

ניסינו למצוא את הידיעה על רגב בכלי תקשורת אחרים, ולא מצאנו לה סימן וזכר. זה כשלעצמו עניין תמוה, שכן היוזמה של רגב עלולה להפוך את וינגייט לקרוסלת מקורבים ועסקנים ולקפח את עצמאותו המקצועית של המוסד. אגב, בין שני כלי התקשורת המפרגנים לרגב יש הבדל מהותי מעניין: ב"ישראל היום" דווח כי השרה העלתה את הצעת החוק בפני ועדת שרים. ב-one ועדת השרים כבר אישרה את ההצעה. מי צודק? בסטטוס שהעלתה רגב בדף הפייסבוק שלה – כולל צילום של הידיעה המפרגנת ב"ישראל היום" – היא כתבה שוועדת השרים אישרה.

למה one נדרש לדווח על הצעת החוק הזו בלי מלת ספק או ביקורת אחת, שלא לומר להעניק פתחון פה למתנגדים ליוזמה? ובכן, one מקבל תקציבי פרסום נכבדים מהטוטו, ולאחרונה מקדם בפראות את "רייסר", פטנט ההימורים החדש למירוצי סוסים. הטוטו כפוף למשרד הספורט ומשמש עבורו זרוע כלכלית לקידום תוכניות. ב-one נוהגים להעניק למשרד הספורט ולשרה במה יפה של יחסי ציבור והודעות מטעם.

הידיעה על מירי רגב ב"ישראל היום"

הידיעה על מירי רגב ב"ישראל היום"

בחזרה ליומון של לשכת נתניהו. הנטייה הפבלובית של "ישראל היום" לפרגן לשרה מהמפלגה הנכונה טבועה בדנ"א שלו. ובכל זאת, דומה שלא כל הכתבים השלימו את תהליך אילופם לכדי פקידים פרבדאים. ביום פרסום הקומוניקט מטעם מירי רגב פרסם עדי רובינשטיין, הכתב האולימפי של "ישראל היום", סטטוס בפייסבוק ובו ביקורת נוקבת על יוזמת החוק:

"בזמן שהייתם עסוקים בליגת האלופות או לחלופין בשרה נתניהו, מירי רגב השלימה את המלאכה והלאימה הבוקר את מכון וינגייט. תהליך שהחל בשנים האחרונות והבוקר הושלם בהצלחה מלאה. המשמעות: משלם המסים יכסה את 22 מיליון השקלים שנעלמו בדרך פלא מקופת המכון, כנראה לכיסים של אנשים פרטיים, ושאר השקעות גרועות. המשמעות השנייה, המכון עובר לשליטה מלאה של פוליטיקאים וכל אנשי הספורט המקצועיים יגורשו ממנו במוקדם או במאוחר, כאשר יהפוך לכלי שרת לג'ובים עבור פוליטיקאים".

לא זו בלבד שרובינשטיין התחצף והזכיר את אשת רה"מנו, שכל כלי התקשורת עסוקים בה עד מעל לראש למעט עיתונו הוא, שמזיע בעיקר כדי להעלים, לעמעם ולכבס את השערוריות שבהן היא כרוכה – הוא גם מבקר בפומבי יוזמה של שרה בכירה במפלגה שעיתונו מסור לה, ומנבא התנהגות הרסנית של השרה ושל אנשי שלומה ביחס למוסד הספורט.

רובינשטיין בחברה טובה. או רעה. תלוי בעיני המתבונן: גם הפרשן הפוליטי של "ישראל היום", דן מרגלית, שומר לרוב את הביקורות החריפות שלו על ביבי ושות' לציוצים בטוויטר. אמנם ביקורת על התנהלותה של השרה רגב אינה שקולה לעקיצת המנהיג עצמו, ואם ראשו של מרגלית טרם נערף (מטפורית, מטפורית) עד היום, יש לקוות שגם צווארו של רובינשטיין לא בסכנה, ובכל זאת, שאפו לכתב האולימפי על התעוזה. עכשיו נותר לקוות שהוא יעניק ליוזמה להלאים את וינגייט את הטיפול העיתונאי הראוי, ולא בחצר הווירטואלית האחורית, אלא מעל הבימה התקשורתית שמשלמת לו, שאחד מעקרונותיה הוא "להיות הוגנים ומאוזנים".

לתגובות: yegerm9@walla.co.il