במלאות שנה לממשלת ישראל יצאה חטיבת הדיגיטל של חברת החדשות בערוץ 2 ל"פרויקט מיוחד", שבמסגרתו נערך סקר דעת קהל לבדיקת עמדות הציבור כלפי השרים השונים. ואולם, במקום לבדוק את עמדת הציבור כולו, נבדקו רק עמדות הציבור היהודי. במלים אחרות, הפרויקט של חדשות 2 הוא לא רק מיוחד, אלא גם מפלה.

בגוף הכתבה הראשונה במיזם, המוקדשת לשרת המשפטים איילת שקד, מציין הכתב עידן סימון כי מכון הסקרים "שילוב R2I" ערך עבור חדשות 2 סקר בקרב "מדגם מייצג של הציבור היהודי בישראל (500 גברים ונשים יהודים דוברי עברית בני 18 ומעלה)". מתברר כי 32% מהיהודים בישראל מרוצים מתפקוד השרה, ואילו 31% מאוכזבים. הציון המשוקלל שנתנו היהודים שהשיבו לסקר לשרה שקד הוא 3 מתוך 5.

מה חושבים אזרחי ישראל שאינם יהודים על שרת המשפטים? האם הם מרוצים מתפקודה, או מאוכזבים? איזה ציון נותנים למעלה מ-20% מאזרחי המדינה לאיילת שקד? ומה היו התוצאות לו היו משקללים את דעתם של היהודים אזרחי המדינה יחד עם דעתם של הערבים? אין לדעת. בחדשות 2 החליטו שלא לבדוק זאת.

האפליה הזו אינה חדשה. סקרי אפרטהייד נערכים בישראל כמעט מדי שבוע. ובכל זאת, בכל פעם יש טעם להתקומם מחדש ולבקר את התופעה, עד שתעבור מן העולם. דעתם של אזרחי המדינה שבמקרה אינם יהודים על תפקודה של שרת המשפטים חשובה כמו זו של אזרחי המדינה היהודים, ובוודאי כשמדובר על דעה הנוגעת לתפקודם של שרי ממשלת ישראל. מי שלא סוקר את הציבור הערבי בישראל בסקר דעת קהל שכזה מכין את הקרקע לשלילת זכותם של ערבים בישראל להצביע לכנסת.

אם לא די בכך, לצד האפליה שוכנת הטעיה. בכתבה הוצגו הממצאים כאילו הם מייצגים עמדת "הציבור", ולא את עמדת "הציבור היהודי בלבד".

בחדשות ערוץ 2 העדיפו שלא למסור תגובה.