שני כלי תקשורת ישראליים שינו בשבוע האחרון את מדיניותם ביחס לסיקור הרשימה-המשותפת (המאחדת את בל"ד, רע"ם-תע"ל וחד"ש) ומצביעיה הפוטנציאליים.

לאחר שבאתר זה פורסמה ביקורת על סקר דעת קהל שערך אתר "וואלה" בקרב יהודים בלבד, נראה כי האתר שינה את מדיניותו. ביום שישי האחרון פורסם באתר "וואלה" סקר דעת קהל חדש שנערך בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הישראלית כולה. מכון הסקרים TNS טלסקר פנה אל המדגם המייצג את כלל האוכלוסייה, יהודים ולא-יהודים כאחד, הן כדי לקבל תשובה לשאלה לאיזו מפלגה כל אחד מהמשיבים יצביע והן בנוגע לשאלות ספציפיות כגון "איזו ממשלה אתה מעדיף שתקום אחרי הבחירות?".

נוסף לכך, לאחר שבאתר זה פורסמה ביקורת על אפליקציה מקוונת שעלתה באתר "ישראל היום" ופנתה ליהודים בלבד, שונתה השאלה המסכמת באפליקציה. כעת ניתן להשיב על השאלה "כיצד היית מגדיר את עצמך?" לא רק בתשובות "קודם יהודי ואחר-כך ישראלי" ו"קודם כל ישראלי ואחר-כך יהודי", אלא גם בתשובה "ניטרלי". אמנם ניסוח זה עדיין אינו מכיר בפה מלא באזרחי ישראל שאינם יהודים, אולם זהו צעד בכיוון הנכון.

בערוצי הטלוויזיה, לעומת זאת, לא ניכר שינוי. בשבוע שעבר פורסמו כאן ממצאי בדיקה ראשונית של סיקור אירועי יחסי-ציבור של הרשימה-המשותפת במהדורות החדשות המרכזיות של הערוצים 2 ו-10 וברשות השידור. בעוד שמהדורות החדשות של הערוצים השונים כללו סיקור של אירועי יחסי-ציבור מטעם מפלגות הצפויות לקבל פחות מנדטים מהרשימה-המשותפת, רק בערוץ 1 פורסמו דיווחים על אירועים של הרשימה שעשויה להיות השלישית בגודלה בכנסת הקרובה, וגם דיווחים אלה היו קצרים יותר מאשר הדיווחים על מפלגות הצפויות להיות קטנות ממנה.

בשבת האחרונה השיקה הרשימה-המשותפת את הקמפיין שלה בנצרת באירוע בהשתתפות אלפי בני-אדם. התוצאות היו דומות. יש לציין כי גם מפלגות אחרות נוהגות להציג את הקמפיין בכמה אירועים.

במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 באותו הערב, שארכה למעלה מ-50 דקות, לא הוזכר האירוע אפילו במלה. במבזק החדשות נכללה פינה בהשתתפות עמית סגל שהוקדשה לבחירות הקרובות. הפינה כללה התבטאות של שר החוץ אביגדור ליברמן נגד בנימין נתניהו ומשטרת ישראל, כמו גם הצגת סרטון תעמולה של הליכוד.

גם מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10 באותו ערב, שארכה למעלה משעה ורבע, לא כללה ולו אזכור קצר של האירוע בנצרת. פינת עדכוני הבחירות, בהגשת נדב פרי, הזכירה בין היתר את התבטאות שר החוץ ואת גיוסו של היחצן ראובן אדלר לצוות המחנה-הציוני, וכן הוצג סרטון התעמולה של הליכוד.

במהדורת החדשות של ערוץ 1, לעומת זאת, הוקדשו כ-45 שניות לאירוע השקת הקמפיין, כולל כמה משפטים שנאמרו למצלמה מפי יוסף ג'בארין, מס' 10 ברשימה. המהדורה כולה, אגב, ארכה כשעה.