ב"ידיעות אחרונות" סירבו לפרסם מודעה מטעם הארגון גוש-שלום בטענה כי העיתון אינו מפרסם מודעות פוליטיות, כך טוען דובר הארגון אדם קלר. ב"ידיעות אחרונות" מכחישים את הטענה, אולם קלר עומד על דעתו כי כך נאמר לו ומספר כי אחרי פניית "העין השביעית", פנו אליו מהעיתון והציעו לו לפרסם את המודעה.

לדברי קלר, ארגון השמאל ניסה השבוע להרחיב את קהל היעד של מסריו. בזכות תרומה חד-פעמית שהתקבלה בארגון היה יכול לראשונה לחרוג מהבמה הקבועה ב"הארץ" ולהזמין מודעה גם ב"ידיעות אחרונות". מטרת המודעה היתה להביע את עמדת הארגון בנוגע למתחולל בעזה.

מודעה של גוש-שלום ב"הארץ" בנוגע למבצע "צוק איתן", 25.7.14

מודעה של גוש-שלום ב"הארץ" בנוגע למבצע "צוק איתן", היום

קלר מספר כי ביום שני האחרון פנה למחלקת המודעות של "ידיעות אחרונות" בבקשה לפרסם מודעה מטעם הארגון. כשנשאל מה תוכן המודעה הבהיר כי מדובר בתוכן פוליטי. בתשובה, אומר קלר, טענה בפניו נציגת מחלקת המודעות במלים אלה: "ידיעות אחרונות" אינו מפרסם מודעות פוליטיות. חומר פוליטי ב"ידיעות אחרונות" הוא אך ורק מה שנכתב על-ידי כתבים ובעלי טור, מודעות ב"ידיעות אחרונות" הן אך ורק מסחריות.

בעבר, יש לציין, פירסם "ידיעות אחרונות" מודעות פוליטיות, הן תעמולה פוליטית למפלגות השונות בתקופות של מערכות בחירות, והן מודעות פוליטיות שאינן תעמולה מפלגתית. "ידיעות אחרונות", לדוגמה, היה אחד משני העיתונים שבהם פורסמה "מודעת הפוטש בקריה", שבה נכתב, בין היתר, כך: "חבורת גבי אשכנזי, אבי בניהו, הרפז ועיתונאי החצר שלהם עומדים לנצח ולסכל את בחירתו הדמוקרטית של גלנט לרמטכ"ל [...] שונאי אהוד ברק פגעו בגלנט במקום בשר הביטחון".

כאמור, לאחר פניית "העין השביעית" לעיתון קיבל קלר טלפון ממחלקת המודעות של "ידיעות אחרונות". בשיחה הובהר לו כי הוא מוזמן לפרסם מודעה בעיתון עבור תשלום, כל עוד תוכן המודעה יימצא ראוי על-ידי הייעוץ המשפטי של העיתון. לדברי קלר, כיוון שבתחילת השבוע קיבל מ"ידיעות אחרונות" תשובה שלילית, סכום התרומה שנועד למודעה בעיתון הוקדש לרכישת מודעות ב"הארץ" בשפה האנגלית וב"ג'רוזלם פוסט". אם תתקבל תרומה נוספת שתאפשר לארגון לעמוד במחיר שדורש "ידיעות אחרונות", בכוונתו לפנות מחדש ולבקש לפרסם בעיתון מודעה.

מ"ידיעות אחרונות" נמסר בתגובה: "הסיפור אינו נכון. אדם קלר קיבל הצעת מחיר לפרסום המודעה שלו, וכפוף לייעוץ משפטי היא גם היתה מתפרסמת בעיתון. לא ברור לנו מדוע הוא בוחר להגיד משהו אחר, ועוד יותר לא ברור מדוע 'העין השביעית' בוחר לפרסם את הסיפור למרות שנאמר לו במפורש שאין בו אמת".