מתוך הכתבה באתר ה"וניטי פייר" (צילום מסך)

מתוך הכתבה באתר ה"וניטי פייר" (צילום מסך)

"מידת המעורבות שלי בעיתונות, בניסיון לשלוט בסיקור, אפסית. מתחת לאפס", כך אמר בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, בראיון לכתב ה"וניטי פייר" דייוויד מרגוליק. במסגרת כתבת פרופיל מקיפה שהתפרסמה היום באתר המגזין והוקדשה בחלקה ליחסי נתניהו והתקשורת הישראלית, התבטא ראש הממשלה באופן פומבי גם ביחס לעיתון "ישראל היום", שנחשב לשופרו האישי. "אני מניח שאם הוא לא מצליף בי ללא הרף, אם הוא לא מגמתי נגדי ועוין", אמר נתניהו בלשון סגי נהור, "הוא בוודאי משוחד ביותר".

כתבת הפרופיל שונה מאוד באופיה מזו שפורסמה על נתניהו רק לאחרונה במגזין "טיים" תחת הכותרת "המלך ביבי", וכוללת סקירה של האופן שבו נתניהו מנסה לשלוט בתקשורת הישראלית. "נתניהו השקיע הרבה יותר אנרגיה, והגיע להישגים גדולים יותר, בעיצוב מחדש של התקשורת הישראלית מאשר בהשגת שלום עם הפלסטינים", כותב מרגוליק תחת הכותרת "פרדוקס נתניהו" ומצטט תיאור ששמע מפי אחד הגורמים ששוחח עימו: "יותר משנתניהו הוא ראש ממשלת ישראל, נתניהו הוא העורך הראשי שלה". לדברי מרגוליק, "עצם קיומו של 'ישראל היום' משקף את האמונה של נתניהו שבעיות רבות, בבסיסן, גם שלו וגם של מדינת ישראל, הן למעשה בעיות הסברה".

לצד תיאור של הקמת "ישראל היום" ושל השפעתו על שוק העיתונות המודפסת, סוקר מרגוליק את יחסיו של נתניהו עם ערוץ 10, שאחד מבעליו היה ידידו, המיליארדר רון לאודר. מרגוליק כותב על עימותים שנוצרו בין נתניהו לערוץ ובעליו בשל שידור תחקירים ביקורתיים. לפי כתבתו, לפני ששודר בערוץ 10 תחקירו של רביב דרוקר על נסיעותיהם של נתניהו ורעייתו לחו"ל, התקשר ראש הממשלה בעצמו ללאודר וביקש ממנו למנוע את השידור. לאודר, כך מצוין, מכחיש את הטענה. לאחר שידור תחקירו של דרוקר, כך נטען, נתניהו ניתק את לאודר מקשר עימו ועם כמה מאנשי לשכתו.

זאת ועוד, על-פי הכתבה, נתניהו התקשר באותה הזדמנות גם לבעל המניות יוסי מימן, ובפיו אותה הבקשה. על-פי מרגוליק, מימן סיפר מאוחר יותר כי בעוד נתניהו משוחח עימו, השתלטה רעייתו שרה על הטלפון וצרחה, "למה אתה משקר? זה הבנאדם שיציל את ישראל משואה נוספת!". לפי הסיפור, הצרחה היתה בעוצמה כזו, שמימן הפעיל את הרמקול במכשיר הטלפון והזמין את אשתו להאזין. מימן, כך מצוין בכתבה, הכחיש את התיאור.

לפי מרגוליק, התחקיר שהכין כתב "השבוע" בערוץ 10 אבנר הופשטיין על שלדון אדלסון הביא לחיכוכים אישיים בין שני פטרוניו של נתניהו, לאודר ואדלסון. עוזריו של לאודר, כך נטען ב"וניטי פייר", סיפרו כי אדלסון איים על לאודר ישירות שיגיש נגד הערוץ תביעת לשון הרע בארה"ב. אדלסון, מציין מרגוליק, לא הגיב לטענה זו.

"סבירים", אומר נתניהו למרגוליק על יחסיו כעת עם לאודר. "היו לנו תקופות חמות יותר וקרירות יותר. אני מכבד אותו והוא מכבד אותי".