יעקב כץ, יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת ערוץ 7, יידרש לספק פרטים על תפקידו בקבוצת התקשורת, על תחומי האחריות שלו בה ועל זהותם של בעלי השליטה בה. כץ טען לאחרונה כי למרות התואר שהוא נושא, הוא אינו ממלא תפקיד כלשהו בחברה המפעילה את אתר "ערוץ 7" ומוחזקת על-ידי תאגיד בינלאומי שזהות בעליו חסויה. לטענתו, מדובר ב"תואר כבוד".

בא-כוחו של יעקב כץ: "גם אם בעלי הערוץ דואגים לנתבע 2 (כץ), גם אם הנתבע 2 כותב טורים ו/או בידידות עם אנשי הערוץ באינטרנט, אין זה הופך אותו לבעל אחריות על הערוץ"

שאלת מהות תפקידו של כץ בקבוצת התקשורת עלתה בעקבות הכללתו כנתבע בתביעת דיבה שהוגשה נגד "ערוץ 7" בחודש אוגוסט. בהחלטה שניתנה השבוע (25.11.13) דחתה שופטת בית-משפט השלום בתל-אביב–יפו, אושרי פרוסט-פרנקל, את בקשתו של כץ לסלק על הסף את התביעה נגדו. נוסף לו ול"ערוץ 7" נתבעים גם עורך האתר עוזי ברוך והכתב חזקי עזרא.

כץ טען, באמצעות עו"ד איתמר בן-גביר, כי הוא מועסק על-ידי החברה המוציאה לאור את העיתון "בשבע". חברה זו נשלטת על-ידי אותו תאגיד בינלאומי אפוף סודיות המחזיק בחברה המפעילה את "ערוץ 7" – ואולם, טען כץ, מאחר ששתי החברות הישראליות הן ישויות משפטיות נפרדות, לא ניתן להוכיח שכהונה באחת מהן מעידה על מעורבות גם בחברה האחרת.

דואגים ו/או בידידות

כץ, חבר-כנסת לשעבר בסיעת האיחוד-הלאומי, נמנה עם מקימי "ערוץ 7" וכיהן כאחד ממנהליו וממגייסי הכספים שלו. התובע, מנכ"ל מפלגת קדימה לשעבר משה שחורי, טען באמצעות עו"ד אלי בכר כי די בתוארו המוצהר של כץ ובמידע שפורסם עליו, בין היתר באתר "העין השביעית", כדי להטיל עליו את החובה להוכיח כי אין לו קשר ל"ערוץ 7", אם אלו אכן פני הדברים. עד שלא יוכח אחרת, טענו התובעים, כץ הוא בגדר "האחראי לכלי התקשורת", ועל כן נושא בחלק מהאחריות על תכנים דיבתיים המתפרסמים בו.

בתגובה לטענות הללו התייחס כץ, בין היתר, להחלטה לבסס את הכללתו בתביעה גם על כתבה שפורסמה ב"העין השביעית" בעקבות מינויו לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת ערוץ 7. כץ שולל באופן גורף את כל פרטי הידיעה, אף שכמה מהם מבוססים על מידע שנידב במו פיו, וטוען כי כדי להתייחס לאמירות המובאות בה בשם אחד מעובדי קבוצת התקשורת, ששמו לא נחשף, היה על התובעים להגיש תצהיר מפי אותו מקור אנונימי.

בהתייחס לדבריו של אותו מקור, שהעיד כי כץ מעורב ב"ערוץ 7" בסוגיות של פיתוח עסקי, טען עו"ד בן-גביר כי מעורבות בתחום זה אינה מעידה על אחריות להפעלת כלי התקשורת. "גם אם בעלי הערוץ דואגים לנתבע 2 (כץ), גם אם הנתבע 2 כותב טורים ו/או בידידות עם אנשי הערוץ באינטרנט, אין זה הופך אותו לבעל אחריות על הערוץ", הוסיף עוד בא-כוחו של כץ.

השופטת פרוסט-פרנקל החליטה שלא לקבל את בקשתו של יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת ערוץ 7. "נדרשת בחינת כל טענות הצדדים טרם שתתקבל ההחלטה", נימקה השופטת את החלטתה שלא להסיר את שמו של כץ מכתב התביעה, והטילה עליו לשלם לתובעיו דמי הוצאות בסך 1,000 שקל. כעת יידרש כץ למסור תשובות לשורה של שאלות בנוגע למסגרת תפקידו ולמבנה פירמידת החברות שבהקמתה לקח חלק ושבה הוא מועסק.

9029-08-13

להורדת הקובץ (PDF, 921KB)