תאונה בטיול שהוציאה חברת טיולים ישראלית לגואטמלה הסתיימה במותה של אחת המטיילות. התאונה, שאירעה בלילה שבין יום שני לשלישי, דווחה הבוקר (ג') אתרי האינטרנט הישראלים. ב-ynet הסיפור הגיע לכותרת הראשית: "אסון בטיול 'מלכת המדבר': ישראלית נהרגה בגואטמלה". המטיילת, מפרטת כותרת המשנה, נהרגה בהתהפכות אבוב בנהר, אולם מיד מרגיעה: לפי עדות אחת המטיילות "בנהר משייטים באבובים רגילים, זה לא אקסטרים. כולנו בשוק".

גם בכתבה עצמה, מאת איתי בלומנטל ואיתמר אייכנר, את המנהג העיתונאי לחפש אשמים ולהכריז על מחדל מחליפים דבריה של אותה מטיילת, המזוהה בשם לירון אלדר: "יש שם אטרקציה קבועה, לא משהו אקסטרימי, לא משהו משוגע, אטרקציה קלילה של אבובים".

אלדר גם מדברת בשבח הטיפול שניתן על-ידי החברה: "מיד, תוך שנייה, הגיע כוח חילוץ רפואי. התקתוק עבד בצורה משוגעת – תוך שלוש שניות בערך מאז שהבנו מה קרה, כל הכוחות וכל המשאבים הופעלו, גם אמרו לנו שמיד יצרו קשר עם לווין ועם המקומיים והם הביאו אמבולנס. ממה שאני ראיתי, התפקוד היה לעילא ולעילא".

לכתבה מצורפת גם כתבת וידיאו שבה נראה כתב ynet אטילה שומפלבי כשהוא מראיין "מטיילת עם הקבוצה בגואטמלה" – אותה לירון אלדר, שחוזרת על הסופרלטיבים לתפקוד של מפיקי הטיול. "אבל את אומרת שהטיפול היה מהיר ומקצועי ומדויק", חוזר וספק-שואל-ספק-קובע שומפלבי, ואלדר מסכימה בתגובה ומוסיפה עוד תיאורים חיוביים.

מיד לאחר הציטוטים מאלדר נכתב בכתבה כי "בחברה הגיאוגרפית, שמוציאה את טיולי 'מלכת המדבר', אישרו את הפרטים". אולם ייתכן שצריך לקרוא את ההצהרה הזו של כתבי ynet באופן שונה מזה שאליו הם התכוונו. מה שב-ynet לא מספרים הוא שלירון אדלר אינה סתם עוד מטיילת בקבוצה, אלא עובדת באתר ynet. יש משהו מוזר בכלי תקשורת המראיין את אחד מעובדיו כעד ראייה לאירוע חדשותי בלי לציין זאת.

אלא שאלדר אינה סתם עובדת ynet שהצטרפה במקרה לטיול שאירע בו אסון. אלדר היא כתבת תוכן שיווקי ב-ynet, והיא הצטרפה לטיול הממותג "מלכת המדבר" כדי לספק כתבות אוהדות שיפורסמו ב-ynet ויקדמו את צרכיה של חברת הטיולים. הכתבות של אלדר מתפרסמות בערוץ "חופש" באתר ynet תחת הלוגו "מלכה מהשטח", וכוללות כמובן דברי שבח והלל לטיול. החברה אף משתמשת בכתבת וידיאו של אלדר כדי לייחצן את הטיול באתר שלה.

לאחר בקשת התגובה לאתר ynet שונה הכיתוב ליד שמה של אלדר והתווספה העובדה כי היא עובדת ynet – אולם לא כי היא מספקת תוכן שיווקי לחברת הטיולים ול-ynet. באתר סירבו למסור תגובה רשמית.