תומר אביטל, לשעבר כתב "כלכליסט" ו"עובדה", הוא היום עיתונאי עצמאי ומייסד המיזם "100 ימים של שקיפות", שנועד לבחון מקרוב את חברי-הכנסת. אורן פרסיקו ואביעד טובי שוחחו עם אביטל על החלטת הכנסת לבטל את אישור הכניסה הקבוע שלו למשכן, המאפשר לו לבצע את עבודתו העיתונאית.

"אפשר לסקר את הכנסת מרחוק, אבל אין תחליף להגעה למשכן פעם בשבוע, לשבת במזנון, להסתובב במסדרונות, להיכנס למליאה – שום טלפון או גוגל לא יכול להחליף את זה. זה פשוט כדי למרר לי את החיים. הרי יש בלוגרים שיש להם אישור קבוע, יש לוביסטים שיש להם אישור קבוע", אומר אביטל.

"הטענה הראשונה שלהם היתה שאני לא עיתונאי. אז הראיתי להם את כל הכתבות שעשיתי, הזכרתי להם שהם מנסים להוריד אותי מכל מיני כתבות בשנה האחרונה, הראיתי להם תעודת עיתונאי מלשכת העיתונות הממשלתית. לפני כן ניסו להגיד שהוציאו יותר מדי אישורים. עכשיו אני מבולבל".

אביטל מסביר את הפרכות בתגובתו של דובר הכנסת, המנסה לתרץ את ביטול האישור בסיבות נוספות, ומספר על התמיכה שזכה לה מעיתונאים, גופי תקשורת וחברי-כנסת. בהמשך משוחחים השלושה על השינויים בעבודתו של העיתונאי בעידן הנוכחי ועל האופן שבו הרשויות המסוקרות מעכלים אותם.

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. את התוכנית מפיקה רתם שרעבי, סטודנטית בבית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל.

התוכנית משודרת בקול-הקמפוס 106FM מדי שבוע בימי שלישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית".