מאמר של עורך המדע והטכנולוגיה באתר nrg קובע כי "יהודים וישראלים" המשתפים פעולה עם ועדות האו"ם החוקרות את מלחמות ישראל הם בוגדים הסובלים מתופעה פסיכיאטרית קשה, ומשווה אותם למינים ולמלשינים שעל-פי המסורת היהודית יש, בין היתר, להכרית, לעקר, לשבר ולמגר. העורך, אסף גולן, מוסיף כי "ברור שאני מתנגד שמישהו יפרש את דברי בצורה מעשית וחלילה יפגע באנשים בגלל טור כתוב כל שהוא", ובינתיים ממליץ "להתרחק לחלוטין מאנשים אלו".

"העמידה של ארגונים ישראלים מאחורי דו"ח האו"ם הוא מעשה בגידה שפל שמתעלם מהמאמץ הישראלי להילחם לפי כללי מוסר מטורפים ולא הגיוניים. אבל ליהודונים הקטנים בתוכנו זה לא מספיק. הם מעדיפים לזכות בכסף הדם של אירופה", נכתב בכותרת המשנה של המאמר, המתפרסם בערוץ היהדות של אתר nrg. האתר, בעריכת אלעד טנא, שייך לאיל ההון שלדון אדלסון. את ערוץ היהדות באתר עורכת יעלי חרותי-נגיד.

"אבותינו לא גילו סלחנות כלפי מוסרים מהסוג הזה ושם הקוד 'מוסר' או 'מוייסר' בלשון העם הפכה למילת הגנאי האפשרית הקשה ביותר", מפרש גולן במאמר. "אבותינו אגב לא הסתפקו רק בקריאת שמות גנאי ובצעו בפועל, היכן שהדבר היה מוסכם ואפשרי, הוצאות להורג של אנשים כאלו".

לדברי גולן, הוא אמר לעורכיו ש"מדובר במאמר נפיץ" כששלח אותו לפרסום. "כתבתי שלדעתי אם היה שינוי במשפט הישראלי ואם כל העם היה מסכים, אז היה דין מוסר", הוא אומר בשיחה איתו.

כלומר, צריך להרוג אותם?

"רק בהסכמת עם ישראל ובעתיד".

"מאוד-מאוד נזהרתי לומר שזה רק בעתיד ורק בהסכמה של כל הציבור ורק אחרי משפט", מחדד גולן. בהמשך הוא מוסיף: "זה נושא מאוד-מאוד מסוכן, אני כל הזמן מסייג שם, אומר לדעתי, לכאורה, וגם מוסיף שאף אחד לא ייקח את מה שאני אומר באופן ממשי או מעשי, שאני מתכוון רק שהמדינה כמדינה אם הציבור יחליט בעתיד, בגלל שיש מספיק מטומטמים בעיתון שיכולים להבין דברים אחרים [...] כשקוראים דבר כזה צריך לשים לב בדיוק למה שנכתב", הוא מייעץ.

nrg: "המאמר תוקן"

לאחר פרסום הידיעה נמסר מאתר nrg כי כמה מהניסוחים מעוררי המחלוקת במאמרו של גולן הוסרו. "במאמר הופיעו מספר ביטויים לא ראויים שאינם עומדים בקנה אחד עם הערכים העיתונאים של nrg, ועל כן המאמר תוקן בהתאם", נמסר ממשרד יחסי-הציבור המייצג את האתר.