"יכולתי לא לצאת מהמצוקה שנקלעתי אליה", אמר ח"כ מיקי רוזנטל על התקופה שבה הכין את סרטו על האחים עופר, "שיטת השקשוקה". רוזנטל התארח בתוכנית "שטרודל" של הטלוויזיה החינוכית וסיפר על ימיו כעיתונאי. לדבריו, בתקופה שבה הכין תחקיר על קשרי ההון-שלטון בין האחים עופר לממשלת ישראל הגיע לסף משבר קיומי.

מנכ"ל קשת אבי ניר (צילום ארכיון)

מנכ"ל קשת אבי ניר (צילום: פלאש 90)

"יש לקחת ממך את מטה לחמך, אבל הם ניסו לגזול ממני גם את הנשמה", סיפר רוזנטל למנחה התוכנית, רוני קובן. "הציעו לי הרבה מאוד כסף, גם משפחת עופר. הציעה לי הרבה מאוד כסף. במונחים שלנו הרבה מאוד. לא באופן ישיר, באמצעים אחרים, דרך חברות פרסום וכו' וכו', כדי שאני ארד מהעניין. והצלחתי לא להתפתות. ואני אומר לך שאם הייתי חלילה מתפתה, לא רק שלא הייתי מצליח להסתכל על עצמי בראי, אלא גם כנראה לא הייתי מצליח לשרוד את זה".

לדברי רוזנטל, היום הקשה ביותר שעבר עליו במהלך הכנת הסרט "שיטת השקשוקה" היה כשבא למשרדו של מנכ"ל קשת אבי ניר, שם עבד באותה תקופה. "מיקי, תשמע", ציטט רוזנטל מדברי ניר. "אנחנו מאוד אוהבים אותך ומעריכים אותך והתוכניות שלך מצליחות, וזה וזה, אבל אנחנו עוברים מארבעה ימים לשלושה ימים ואנחנו צריכים לצמצם ואין ברירה ואנחנו צריכים להיפרד".

"אני הסתכלתי לו בעיניים", נזכר רוזנטל, "הוא לא קישר את זה לסרט, הוא לא אמר מלה על הסרט, אבל אתה לא צריך להגיד בשביל להבין שאם אני לא הייתי עושה את הסרט הזה, אז הייתי ממשיך לעבוד שם. ואני נזרקתי לרחוב, ואני לא אדם אמיד. יש מחיר לדבר הזה".

שי גולדן (צילום: עידו קינן, "חדר 404" (cc-by-sa

שי גולדן (צילום: עידו קינן, "חדר 404" cc-by-sa)

בראיון התייחס רוזנטל גם למצב הכללי של העיתונות בימינו. "החוסן של העיתונאי הולך ונגרע, החוזק של בעל העיתון או הזכיין הולך וגדל ואנחנו לא נקבל בשל העובדה הזו עיתונות טובה יותר". קובן הזכיר לרוזנטל בהקשר זה את המאמר שפירסם ב"דה-מרקר" בתקופה שבה "מעריב" היה בשליטת איש העסקים נוחי דנקנר.

"הבעיה היא לא עיתונאים עם אג'נדה, אלא עיתונאים רופסים, שמבטלים דעתם מפני זו של הבוס ורואים את העולם דרך עיניו של מי שמשלם להם משכורת – ועל הדרך קונה גם את נשמותיהם", כתב רוזנטל באותו מאמר, שעורר תגובות נזעמות רבות. אחת מהן, מאת מי שכיהן אז כסגן עורך העיתון, שי גולדן, תקפה את רוזנטל אישית. "כשהקרנפים מאשימים אחרים בהתקרנפות, זה סימן שהקרן מסתירה להם את פרצופם שלהם", כתב גולדן.

"בפרספקטיבה, ברור מי צודק", העיר רוזנטל.