כמו בשנה שעברה, גם השנה שלחה תחנת השידור הצבאית גלי-צה"ל צוות גדול יחסית לסיקור כנס אילת לעיתונות, שנערך בשבוע שעבר (10–13 בנובמבר 2013) במלון הפאר הרודס בעיר הקיט הדרומית.

הצוות שירד אילתה כלל עורכים, כתבים, מפיקות, טכנאים, אנשי מינהלה וגם בכירים בתחנה, ובהם המפקד ירון דקל והשדרנית יעל דן. באולם הכניסה של המלון הקימו אנשי התחנה אולפן מאולתר, ומשם דיווחו על אירועי הכנס ומשם שודרה גם תוכניתה של דן "עושים צהריים".

גם בשנה שעברה השתתפו בכנס אילת מנהלי מחלקות בגלי-צה"ל ועובדים בכירים אחרים בתחנה, שכמה מהם שוכנו במלונות יוקרתיים. השנה דומה, ואולי זו טעות אופטית, כי פחת מעט מספרם של אנשי התחנה בכינוס, אולם גם כך מדובר בצוות גדול יחסית של אנשי גלי-צה"ל, שהגיעו לאילת מי ברכב ומי בטיסה.

כמה מחיילי הסדיר שוכנו בבית-החייל באילת (האם לא תפסו את מקומם של חיילים קרביים שביקשו להינפש בבית-החייל ונדחו בשל חוסר מקום?). יעל דן ועיתונאים בכירים אחרים בתחנה שוכנו במלון.

לא ברור מדוע מתעקשים בגלי-צה"ל לשלוח מדי שנה צוות נכבד לסקר את הכנס. עם כל הכבוד לכינוס זה, הנושאים שנידונו בו השנה ובשנים עברו דומים למדי זה לזה ורק מוצגים בווריאציות שונות, וממילא נידונים ונידושים במהלך השנה בשורה ארוכה של ימי עיון באוניברסיטאות ובמכללות השונות ברחבי הארץ. לדיונים השונים אין ערך חדשותי מיוחד, והכנס הוא בעיקרו מקום מפגש חברתי ונופש מהנה לעיתונאים ויחצנים במלונות יוקרתיים, עם קוקטייל עשיר ומפנק מדי ערב והופעות של אמנים ידועי שם.

הכינוס ראוי לסיקור, אולם גם בלי לפגוע באיכותו ניתן היה להסתפק בשליחת כתב אחד או שניים, במיוחד כיום, כשהכתבים המסקרים כינוסים מסוג זה מקבלים באימייל אונליין את תמצית הדיונים מאנשי יחסי-הציבור של הכנס.

איני מכיר את פרטי ההסכם הכספי בין גלי-צה"ל לאגודת העיתונאים בתל-אביב, המארגנת את הכנס. בכיר באגודה מסר לי כי עלות שהותם של אנשי גלי-צה"ל המשתתפים בפאנלים ממומנת מתקציב הכנס, אבל גם כך מוציאה התחנה מתקציבה, שחלקו מגיע מתקציב משרד הביטחון, סכום לא מבוטל עבור שהות אנשיה באילת ועבור הוצאות השידור.

דווקא בימים אלה, שבהם מדובר על הצורך בקיצוץ תקציב הביטחון ונשמעות טענות על "שומנים" רבים בתקציב, היה ראוי שקברניטי התחנה הציבורית גלי-צה"ל יצמצמו את הצוות שנשלח לסיקור כנס כזה.

הייתי שמח לו צוות גדול כזה של גלי-צה"ל, ובראשו יעל דן או כתבים בכירים אחרים, היה מגיע לעיירות פיתוח כמו ירוחם או חצור, שוהה שם יום שלם כמו בכנס באילת, משוחח עם תושבי המקום ומזמין שרים וחברי-כנסת להתראיין ולהגיב על תלונות התושבים.

אשמח אם אנשי ציבור וחברי-כנסת יפנו לגלי-צה"ל ויבקשו לברר מי החליט על שליחת צוות גדול יחסית לסיקור כינוס אילת ומאיזו סיבה, וכמה זה עולה לנו. ספק אם יהיה אחד שיעז לעשות זאת ולהסתכן בסכסוך עם התחנה.

אלי אלון הוא עיתונאי לשעבר