עיתונאי חדשות 13 רביב דרוקר בכתב הגנה בתביעת הזמר קובי פרץ: הקריאה להחרים אותו היתה בבירור סאטירית, לא היה בה לשון הרע והוא אכן עבריין מורשע.

בחודש יולי האחרון הקדיש דרוקר את מונולוג הפתיחה בתוכניתו שבערוץ רשת 13, "אזור בחירה", לפרץ. זאת אחרי שהזמר כתב באינסטגרם מילים חריפות בגנות מפגינים נגד ההפיכה המשטרית שתועדו מנפצים שמשת רכב שבתוכו אישה וילדיה.

בין היתר כינה פרץ את המפגינים "נמושות פחדנים", טען שהם "הבושה הכי גדולה שיש לנו במדינה", קרא "להוקיע אתכם ולהקיא עליכם" והוסיף כי הם "האויב מבית הכי גדול שיש לנו, לא פחות מהמחבלים ואולי אף יותר". בהמשך התנצל פרץ, מחק את הפרסום וטען כי כתב "מילים כואבות בלהט הרגע".

דרוקר ציטט מדברי פרץ על המפגינים, ציין כי מיהר להתנצל, ומיד בהמשך אמר: "אני ממליץ להחרים את כל הופעותיו של קובי פרץ, לקרוא לכל מקום עבודה לא להזמין אותו לשום מקום, עבריין מורשע, מעלים מסים שכמותו, נמושה, פחדן ואפס. אבל אני רוצה להתנצל שאמרתי את זה, זה היה בלהט הרגע".

פרץ דרש, באמצעות עו"ד שי אליאס, פיצוי בסך 200 אלף שקלים. דרוקר, לדבריו, "ניצל לרעה את מעמדו כמגיש בתחום התקשורת כדי לפרסם דברי בלע קשים וחמורים מאין כמותם" כלפיו.

בכתב ההגנה שהגיש דרוקר, באמצעות עורכי-הדין דורן קול ויסמין פפרמן, נטען כי דרוקר ביקש לבקר את דברי פרץ ולכן השתמש באותן המילים של הזמר.

"בחינה אובייקטיבית של הפרסום, בהקשר בו הוא נעשה, מעלה כי אין בו כלל לשון הרע כלפי התובע", נכתב בכתב ההגנה. "בחירתו של דרוקר להשתמש במילותיו המדויקות של התובע, וכן כותרת המונולוג 'סורי,בלהט הרגע', מבהירות לכל צופה סביר כי מדובר בפרסום סאטירי אשר נועד להעביר מסר ולבקר את התנהלותו של התובע".

מעבר לכך טוען דרוקר בין היתר כי עומדת לו הגנת אמת בפרסום בכל הקשור להגדרת פרץ "עבריין מורשע" ו"מעלים מיסים".

58269-12-23