הזמר קובי פרץ תובע את העיתונאי רביב דרוקר.

בחודש יולי האחרון הקדיש דרוקר את מונולוג הפתיחה בתוכניתו שבערוץ רשת 13, "אזור בחירה", לפרץ. זאת אחרי שהזמר כתב באינסטגרם מילים חריפות בגנות מפגינים נגד ההפיכה המשטרית שתועדו מנפצים שמשת רכב שבתוכו אישה וילדיה.

בין היתר כינה פרץ את המפגינים "נמושות פחדנים", טען שהם "הבושה הכי גדולה שיש לנו במדינה", קרא "להוקיע אתכם ולהקיא עליכם" והוסיף כי הם "האויב מבית הכי גדול שיש לנו, לא פחות מהמחבלים ואולי אף יותר". בהמשך התנצל פרץ, מחק את הפרסום וטען כי כתב "מילים כואבות בלהט הרגע".

דרוקר ציטט מדברי פרץ על המפגינים, ציין כי מיהר להתנצל, ומיד בהמשך אמר: "אני ממליץ להחרים את כל הופעותיו של קובי פרץ, לקרוא לכל מקום עבודה לא להזמין אותו לשום מקום, עבריין מורשע, מעלים מסים שכמותו, נמושה, פחדן ואפס. אבל אני רוצה להתנצל שאמרתי את זה, זה היה בלהט הרגע".

פרץ דורש, באמצעות עו"ד שי אליאס, פיצוי בסך 200 אלף שקלים. דרוקר, לדבריו, "ניצל לרעה את מעמדו כמגיש בתחום התקשורת כדי לפרסם דברי בלע קשים וחמורים מאין כמותם" כלפיו.

לפרי פרץ, "היקף הפרסום הדיבתי זכה לתפוצה רחבה ורייטינג גבוה בסך של 11.4% אשר צפו בו מיליוני אזרחים!!!!! [ההדגשות במקור]". אמנם רייטינג של 11.4% אינו שווה ערך למיליוני צופים אולם לפי פרץ הסרטון נעשה ויראלי והפך ל"שיחת היום".

טרם הוגש כתב הגנה אך לכתב התביעה צורפה תשובת דרוקר למכתב ההתראה ששלח אליו פרץ. לפי דרוקר, שהגיב באמצעות עו"ד יסמין פפרמן, דבריו נעשו בהתאם להוראות הדין, לרבות חוק איסור לשון הרע, שכן הם "נועדו להעביר מסר ברור על ניסיונו [של פרץ] 'להתחבא' מאחורי אמירה סתמית כי הפוסט נכתב 'בלהט הרגע'". משכך, טוען דרוקר, דבריו מהווים הבעת דעה החוסה תחת הגנות חוק איסור לשון הרע. בנוסף ציין דרוקר כי פרץ הוא אכן עבריין מורשע ומעלים מסים.

58269-12-23