תביעתו של עו"ד יוני ג'ורנו נגד עיתונאי תאגיד השידור הישראלי רן בנימיני הסתיימה בלא כלום.

בחודש יולי 2022, בתוכנית שהגיש בנימין עם ח"כ לשעבר יגאל גואטה בכאן ב', התייחס העיתונאי ל"אנשים מפוקפקים" בעלי עבר פלילי שמתמודדים לכנסת מטעם הליכוד. בין היתר אמר: "אחד שהורשע בחטיפת עובדת זרה פיליפינית, ישב בכלא על זה. מה יש לו לחפש בכלל.. ג'ורנו, יוני ג'ורנו". בגין פרסום זה דרש ג'ורנו פיצוי בסך 80 אלף שקלים בתביעה שהגיש נגד בנימיני בלא שיתבע גם את תאגיד השידור.

ג'ורנו טען, באמצעות עו"ד רחל למברג, כי לא "ישב בכלא" מעולם. בעבר אכן הורשע ונידון למאסר אולם בפועל עונש המאסר הומר בעבודות שירות ומאסר על תנאי. ג'ורנו הזכיר בתביעתו פסיקה שהיתה אז טרייה, ולפיה פרשן "כלכליסט" נדרש לפצותו בגין פרסום דומה (מאז נהפכה ההחלטה נגד גורלי במחוזי).

בנימיני טען להגנתו, באמצעות עו"ד ירון חנין, כי הפרסום בתוכנית היה הוגן ומאוזן וממילא הזכיר את ג'ורנו כפרט לוואי. עוד נטען כי בעקבות פניית ג'ורנו, כמה שבועות לאחר הפרסום, הקריא בנימיני בשידור הודעת תיקון והבהרה ואף התנצל בפניו באופן אישי.

לאחרונה נפגשו הצדדים בפני השופטת מרי יפעתי בבית-משפט השלום בנתניה. לאחר דיון מחוץ לפרוטוקול הודיעו כי הגיעו להסכמה לפיה התביעה תדחה ללא צו להוצאות.

59981-09-22