ב"וואלה" מחקו מהאתר דיווח ביקורתי על דובר בית-חולים איכילוב אבי שושן, ופרסמו במקומו דיווח אוהד לשושן. שושן זומן לאחרונה לשימוע לפני פיטורים, בשל הסערה שעוררה מסיבת העיתונאים בבית-החולים עם יוכבד ליפשיץ אחרי ששוחררה משבי החמאס. במקביל לעבודתו כדובר איכילוב היה שושן בעבר במשך שנים מבקר מוזיקה מזרחית באתר ynet, כולל בשנים שבהם עורך ynet היה ערן טיפנברון, כיום עורך "וואלה". טיפנברון לא ענה לבקשת תגובה בנושא.

אתמול בערב (13.11) פורסם במדור הברנז'ה של "וואלה" דיווח מאת עורך המדור, דוד ורטהיים, תחת הכותרת "אחרי תקרית מסע"ת החטופות: החלו הליכי פיטורי דובר איכילוב אבי שושן". כותרת המשנה קראה: "אבי שושן. דובר איכילוב שארגן את מסיבת העיתונאים לאחר שחרור החטופות שזכתה לביקורת על פגיעה בהסברה, זומן לשימוע לפני פיטורים".

בגוף הכתבה נמתחה ביקורת על שושן: מסיבת העיתונאים הוגדרה "בעייתית" ונכתב כי האירוע "פרי יוזמת בית החולים ושלא תואם עם מנהלת השבויים והנעדרים, התברר כפוטנציאל נזק הסברתי רב, זאת בשעה שישראל נאבקת על דמותה הבינלאומית אל מול זוועות החמאס". ורטהיים סיפק הקשר נוסף וכתב כי "בית החולים איכילוב, תחת מטה הדוברות של שושן, ספג לא אחת ביקורת על שימוש יתר במפורסמים וידוענים, ועל 'ניצול' מצבם של חולים לטובת יחסי ציבור לבית החולים".

מי שינסה לגלוש כעת לדיווח הביקורתי יגלה כי הגיע לעמוד שגיאה.

ידיעה על פיטורי אבי שושן, שנמחקה מאתר "וואלה", 13.11.23 (צילום מסך)

ידיעה על פיטורי אבי שושן, שנמחקה מאתר "וואלה", 13.11.23 (צילום מסך)

היום, כמעט יממה לאחר פרסום הדיווח של ורטהיים, פורסם דיווח חדש על השימוע שנערך לשושן, הפעם בטון ומסגור חיוביים כלפי שושן. על הדיווח חתום דורון קופרשטין, בעבר עורך מדור הבריאות באתר ynet ומי שמתוקף תפקידו זה עבד מול שושן.

כבר בכותרת הכתבה הוגדר שושן כ"ראשון לשלם בכסאו", קרוב יותר לקורבן מאשר לאשם. בכותרת המשנה התפרסם ציטוט אנונימי: "זה הזוי, כולם ידעו על מסיבת העיתונאים הזו לפני שהתקיימה", שיוחס ל"בכיר במשרד הבריאות".

בגוף הדיווח נכתב כי "שושן, מתוקף תפקידו, ניאות לבקשת המשפחה והחל בארגון האירוע" וכי "בשל רגישות האירוע, הכניס הדובר לסוד העניינים את שר הבריאות, דובר משרד ראש הממשלה, דובר צה"ל ואחראי החטופים מטעם צה"ל. אף אחד מהם לא ניסה למנוע את האירוע באיכילוב".

בהמשך הדיווח תוהה אותו בכיר אלמוני על ההיגיון בפיטורי הדובר שושן: "הדובר? הוא העניין כאן? הוא הבעיה? אותו רצים לפטר?", בעוד קופרשטין עצמו חולק לשושן מחמאות: "עד ה-25 באוקטובר היה דובר איכילוב אחת הדמויות הבולטות בתקשורת הישראלית בכלל, ובתחום הבריאות בפרט. במשך למעלה מ-13 שנות עבודתו בבית החולים התל אביבי, ידע שושן 'לתרגם' את המתרחש בין כותלי המוסד הרפואי הוותיק לכתבות נוצצות בתקשורת".

קופרשטין משתף את הקוראים גם בהתרשמותו האישית ממקצועיותו של שושן וטוען כי ידע "איך להפוך רופא מוכשר לכוכב תקשורת". "האם נכון לפטר דובר בית חולים מצליח, שעשה את עבודתו, ויידע מראש את כל הגורמים המעורבים, מבלי ששמע מילה אחת של היסוס מהם?", תוהה העיתונאי קופרשטין בסוף הדיווח החדשותי, שהופך למעין טור אישי, "לשאלה הזו כנראה שלעולם לא נקבל תשובה".

כאמור, לשאלה שנשלחה ל"וואלה" מדוע צונזר הדיווח על שושן, לא התקבלה תשובה.