הדיונים על פרטי הרפורמה ברשות השידור יימשכו גם לאחר כניסתה לתוקף, כך אמר בשבוע שעבר ד"ר מיכאל (מיקי) מירו, מנהל קול-ישראל. מירו אמר את הדברים בישיבה שנערכה ביום רביעי האחרון, שאליה הוזמנו כל עיתונאי הרדיו.

לדברי אנשים שנכחו בישיבה, מירו זימן את כל חברי מערכת רשת ב' כדי לדווח להם כי יומיים לאחר הישיבה, ב-1 במרץ 2013, תיכנס הרפורמה ברשות לתוקפה וכי יש להתכונן לכך (נכון להיום היא טרם נכנסה לתוקפה). עד מהרה הפך הדיון למסכת של תלונות על אי-תפקודה של ההנהלה וחוסר הוודאות שהעובדים שרויים בו. עיתונאים רבים קבלו בפני מירו על כך שאינם מקבלים תשובות לשאלותיהם.

במסגרת הרפורמה אמורים כמה מאות מעובדי הרשות לפרוש. לפי ההערכות, לא יהיה די במספר העובדים שיסכימו לפרוש מרצון, ויהיה הכרח לפטר לפחות כמה עשרות עיתונאים. כתבי רשת ב' ביקשו לדעת לפי אילו קריטריונים תחליט ההנהלה על זהות המפוטרים, מתי הפיטורים ייצאו אל הפועל ובאילו תנאים יזכו המפוטרים. לדברי נוכחים בישיבה, מירו סירב להשיב לשאלות אלו (ואחרות), תיאר את המצב כ"כאוטי" ואמר כי אמנם ההסכמי הרפורמה נחתמו, אולם הדברים עדיין נמצאים בדיונים מול ארגוני העובדים וההסתדרות. מירו הגדיר את המצב המוזר הזה, שבו דיונים ממשיכים לאחר חתימה על ההסכמים, כ"שיטה ישראלית".

בין היתר נשאל מירו בנוגע לפרטי הפעלת החתימה האלקטרונית שכל העובדים יהיו מחויבים בה, אולם לא ידע לתת תשובות ברורות. הוא המליץ לכתבים "לקום בבוקר עם שיר חדש בלב", תשובה שהוגדרה על-ידי שומעיה כ"בדיחה". כשמירו ציין בפני העיתונאים כי בעבר ערכו עבורם סימולציות שהדגימו את השפעת הרפורמה על שכרם, אמרו לו העובדים שהם אמנם ביקשו שתיערך סימולציה כזו כבר לפני למעלה משנה, אולם עד היום לא קיבלו כל תשובה לפנייתם. עובדי הרדיו קבלו בפני מנהלם שאין להם מושג מה תהא השפעת הרפורמה על מעמדם ועל תנאי העסקתם. "לא נמסר לנו מידע", הם אמרו, "אנחנו חיים באי-ודאות ובחרדה".

מירו נשאל על-ידי משתתפי הישיבה כיצד העיתונאים אמורים להחליט אם לפרוש או לא כשאין בידם כל מידע בנוגע לתנאים, ומדוע לא מדברים איתם ומסבירים להם מה האפשרויות שעומדות לפניהם. היה מי ששאל אותו מפורשות אם זימן את כולם לישיבה חגיגית רק כדי להגיד להם שבעוד יומיים ככל הנראה תתחיל הרפורמה, אולם אין להנהלה מושג מה תהיה המשמעות של המהלך.

מירו השיב כי מסר לעובדים את כל המידע שהוא יכול, והפנה אותם לעיין בהסכמים בין הרשות לנציגי העובדים. כמה מהעיתונאים אמרו שעדיין לא קראו את ההסכמים וביקשו ממירו לסכם אותם עבורם. מירו סירב. "אני לא יכול לקרוא בשבילכם", הבהיר. אחד העיתונאים אמר שקיבל מיו"ר אגודת העיתונאים בירושלים דני זקן כמה מאות עמודים של ההסכמים, אולם כל סעיף בהם מעלה שאלות ואין לו את מי לשאול. מירו השיב כי אם ירוכזו השאלות, ההנהלה תנסה לערוך פגישות נוספות ולהשיב עליהן. כשנשאל שוב כיצד ייתכן שיומיים לפני כניסתה האפשרית של הרפורמה לתוקף אין לו תשובות ברורות, השיב מירו כי התשובות יתבררו "תוך כדי תנועה".

מירו הופתע

מאגודת העיתונאים בירושלים נמסר ל"העין השביעית" כי הדיונים מול הרשות עודם נמשכים, וכי ההסכם הסופי ייחתם רק לאחר שמשרד האוצר ייתן את אישורו לסיכומים בין הצדדים.

מרשות השידור נמסר, בשמו של מירו, כך: "מדובר בישיבת עדכון שנועדה לשתף את העובדים בהתקדמות הרפורמה. במהלך הישיבה הופתע מנהל הרדיו שעיתונאים רבים לא קראו את הסכם החדש, שנמצא באתר האינטרנט של הרשות כבר למעלה משנה, וביקש מהם לקרוא בעיון את ההסכם. מנהל הרדיו הבטיח לקיים פגישות נוספת".