היועצת המשפטית לממשלה המליצה להעביר סמכות משר התקשורת לשר הביטחון - וספגה מתקפת השמצות.

שלמה קרעי הפך את הפילוג, ההסתה והגידוף לתו התקן של כהונתו כחבר כנסת. מינויו לשר בכנסת הנוכחית לא גרם לו להתמתן או להפוך לדמות ממלכתית. קרעי המשיך לקלל. את המתנגדים לממשלת נתניהו כינה "ערב רב", את השופטים בישראל כינה "אנשי כזב" והאשים בעידוד הטרור (תוך שהוא מצהיר שלא יכבד החלטות של בית המשפט), את ממשלת ישראל (הקודמת) האשים שהיא אנטי-ציונית.

קרעי הוא בורג קהה במכונת הרעל של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאסר מלחמה על מוסדות המדינה בכלל ומערכת המשפט בפרט. גם עם פרוץ המלחמה, לא נאלמה מכונת הרעל והמשיכה לטפטף ארס ברשתות החברתיות. אולם שרי הממשלה, שהצטיינו בזריעת שטנה בטוויטר, באולפנים ובהודעות לעיתונות, השתתקו למספר ימים.

המחדל הממשלתי העצום שנחשף בפני עם ישראל, עת מערכות שלמות לא תפקדו והשאירו תחומים שלמים של עבודה בחירום לעבודה התנדבותית של אזרחים, גרם, כנראהף אפילו לצייצנים המצטיינים להתחבא לרגע. אולם לא לעולם חוסן, אחרי שהשר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר חזר להתסיס, שרת ההסברה (שהתפטרה בינתיים) חזרה להסית, גם שר התקשורת שלמה קרעי חזר לגדף.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, היא אחת המטרות הבולטות של נתניהו ונאמניו. השתלטות על משרת הייעוץ המשפטי לממשלה חשובה לנתניהו בשל היכולת להשפיע על מהלך ותוצאות משפטו הפלילי, בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. לכן אך מתאים הוא שהחזרה לשגרת ההכפשות של שר הגימטריה טיווחה את בהרב-מיארה.

ברקע: הרצון לנטרל את האיום הביטחוני מצידה של רשת הטלוויזיה הקטארית אל-ג'זירה. תקנות החירום שנועדו לאפשר את הטיפול בתחנה קיבלו את אישור גורמי הביטחון, אולם היועצת המשפטית לממשלה הודיעה כי אין למסור את הסמכות לשר התקשורת אלא לשר הביטחון, וכי יש לאשר את המהלך לכשיבוצע בבית המשפט המחוזי.

עבור קרעי, היתה זו עילה להשתלחות שתיווך לעוקביו בווטסאפ, ברשתות ובתקשורת: חוות הדעת המשפטית של בהרב-מיארה הפכה אצלו ל"תפיסת עולם מעוותת", והוא האשים אותה ב"טירוף הדעת". קרעי ליווה את הטינופים בפרופוגנדה, והציג את היועצת המשפטית לממשלה כמי שפועלת נגד גורמי הביטחון ולמעשה - פוגעת בביטחון המדינה.

קודם לכן לא שכח קרעי להציף את העיתונאים בתמונות שלו, חבוש אפוד, מבקר בדפוס בארי - שחזר לפעול בזכות התגייסות אזרחית, ולא בזכות שר התקשורת של מדינת ישראל (אגב, שאר הנוכחים בביקור, כולל מנכ"ל המשרד, לא התהדרו באפוד קרב). השר בירך את "מנכ"ל הדפוס והעובדים האמיצים", קיבוצניקים שבמהלך השנה מכונת הרעל השמיצה וטינפה ללא הרף, ודיבר על "ניצחון של כולנו מול הרשע". קרעי רק שכח לפרש, האם הוא מתכוון לחמאס או ליועצת המשפטית לממשלה.