בדף הבית של אתר ערוץ 14 שובצה לפני סוף השבוע תיבה המונה נתונים נבחרים על תקיפות ישראל בעזה, כחלק מסיקור כולל שנושא את הכותרת "ישראל מנצחת" ונועד לעודד את הגולשים בין היתר בתצלומים של ההרס בעזה ושידור ישיר של "עזה עולה באש".

נכון לרגע כתיבת שורות אלה, נכתב בתיבת הנתונים המתעדכנת כי מספר ה"מחבלים שחיסלנו" עומד על 3,600, זאת למרות שלפי הנתונים האחרונים של משרד הבריאות ברצועת עזה כ-2,200 בני אדם נהרגו בתקיפות צה"ל ברצועה מאז תחילת המלחמה.

אפשר שלמספר זה מוסיפים בערוץ 14 את מאות מחבלי חמאס שנהרגו בישראל, אולם גם כך לא ניתן להגיע ל-3,600 מחבלי חמאס שנהרגו מירי כוחות צה"ל, אלא אם כן כוללים במספר זה את כל העזתים שנהרגו מתחילת המלחמה. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, בין ההרוגים בעזה 724 ילדים ו-458 נשים. נראה כי מבחינת ערוץ 14 כל פלסטיני תושב עזה הוא מחבל, גם אם הוא אזרח, אישה או ילד.

ערוץ 14 היה בעבר "ערוץ המורשת" וכעת מגדיר עצמו "ערוץ החדשות של ישראל". בכך שבערוץ 14 סופרים את הנפגעים מקרב האוכלוסיה האזרחית בעזה כחלק ממחבלי חמאס, הם לא רק מכתימים מסורת של מוסר ואנושיות, אלא גם מספקים לצופיהם תמונת מצב חדשותית מטעה, המנפחת את הישגיו של צה"ל באופן כוזב.

מהישראלים שנפצעו במהלך סוף השבוע האחרון מירי חמאס, בערוץ 14 דווקא העדיפו להתעלם. בסיכום אירועי השבת בתוכנית "הפטריוטים" עם ינון מגל, מסר הכתב בדרום אריאל עידן לצופי ערוץ 14 כי "תודה לאל לא היו נפגעים בגוף", זאת למרות שחמישה נפצעו מפצצת מרגמה בנירים, מתוכם שני פצועים אנוש ופצוע קשה.

מערוץ 14 טרם נמסרה תגובה.

דף הבית של אתר ערוץ 14 (צילום מסך)

דף הבית של אתר ערוץ 14 (צילום מסך)