ביום שלישי האחרון נפוצו ידיעות על כך שבכפר עזה נמצאו 40 תינוקות שראשיהם נערפו בידי חמאס. מקור הידיעה בדיווח של כתבת i24news ניקול צדק, שהשתתפה בסיור עיתונאים מאורגן בחורבות היישוב. "אחד המפקדים כאן אמר שלפחות 40 תינוקות נהרגו. לכמה מהם ערפו את הראש", סיפרה צדק בשידור חי. בהמשך פרסמו בערוץ קטע מראיון שסיפק לצדק רב-סרן דוד בן-ציון שבו הוא אומר מפורשות למיקרופון כי הטרוריסטים כרתו ראשי ילדים ונשים.

לצד צדק השתתף בסיור גם עיתונאי "שיחה מקומית" אורן זיו. למחרת צייץ התייחסות לטענותיה. לדבריו, במהלך הסיור לא ראה כל עדות לכך ולא שמע מאנשי דובר צה"ל או המפקדים שהיו במקום על 40 תינוקות הרוגים, שלחלקם נערף הראש. פנייה בעניין לדובר צה"ל, הוסיף, לא סיפקה אישור לפרטים.

זיו הוסיף כי במהלך הסיור הורשו העיתונאים לשוחח עם חיילים ללא תיווך של דובר צה"ל וכי אכן היו במקום עדויות לפשעי מלחמה, כולל עשרות גופות אזרחים שנרצחו בביתם. "למרבה הצער", סיים זיו בהתייחסו לאמירה בדבר תינוקות ערופי ראש, "ישראל תשתמש בטענות כוזבות האלה כדי להסלים את הפצצת עזה, ולהצדיק את פשעי המלחמה שלה שם".

בחמאס עטו על הציוצים של זיו. דובר חמאס אוסאמה חמדאן התראיין ל"אל ג'זירה" וטען כי חמאס כלל לא תקף אזרחים. כדי לאשש את דבריו הפנה את המראיין לפרסומים של זיו. חמדאן "ציטט" כביכול את זיו, שלדבריו טען כי אין כל ראיה לכך שחמאס שחט ילדים.

המראיין, מארק למנוט היל, הפנה את חמדאן להמשך הציוץ של זיו, שם הוא מבהיר כי עשרות אזרחים נרצחו בידי חמאס בביתם אולם דובר ארגון הטרור התעלם מכך והעדיף לדבר על האזרחים שהרגה ישראל בעזה.

בעקבות השימוש שעשה חמאס בפרסומו צייץ היום זיו ציוץ הבהרה ולפיו בניגוד לטענות הכוזבות של חמאס, אנשיו בהחלט רצחו אזרחים, כולל ילדים.

"את כל השבוע האחרון העברתי בדרום – מתעד ומסקר תחת אש את הזוועה המוחלטת שם", מסר אורן זיו בתשובה לפניית "העין השביעית". "בעקבות הסיור בכפר עזה, שבו נחשפתי יחד עם כתבים אחרים לפשע שבוצע שם, התחילו לעלות שאלות בארץ ובעולם לגבי הדיווחים על עריפת ראשים.

"דיווחתי את מה שאני ראיתי ושיתפתי את מה שאישרו הרשויות בישראל. הקפדתי להדגיש שאין ספק בכלל שחמאס ביצעו טבח באזרחים. בעקבות הניצול השקרי של חמאס את הסיקור שלי, הבהרתי פעם נוספת שאכן היה טבח מחריד בילדים בכפר עזה, כמו גם במקומות אחרים בדרום".