טורו השבועי של ידידיה מאיר שהתפרסם בעיתון "בשבע" נמחק מאתר ערוץ 7 בשל רצון מערכת האתר שלא להעצים את המתח בציבוריות הישראלית.

מאיר מפרסם מדי שבוע טור קבוע במוסף "אתנחתא" של החינמון השבועי "בשבע". כל תכני החינמון "בשבע", העיתון הנפוץ במגזר הדתי, עולים דרך קבע לאתר האינטרנט של אתר ערוץ 7, וכך קרה גם עם הטור של מאיר מהשבוע, אולם כעבור זמן קצר הטור נמחק והקישור שהוביל אליו מוביל לדף שגיאה.

בטור, שפורסם תחת הכותרת "להחזיר את ניר" ועדיין זמין לקריאה במהדורה הדיגיטלית של "בשבע" וכן בעמוד הפייסבוק הפרטי של מאיר, מזהיר המחבר מפני חזרתם האפשרית של נפתלי בנט ואיילת שקד לעמדת כוח פוליטית. סימן לכך מוצא מאיר בהחלטתו של יו"ר מפלגת נעם סגן השר אבי מעוז למנות את ניר אורבך, חבר מפלגתם לשעבר של בנט ושקד, לתפקיד ראש מינהלת הזהות היהודית.

מבחינת מאיר, אורבך פסול ל"פרס" מעין זה בשל העובדה שתרם להקמתה של ממשלת בנט-לפיד ונותר כמעט האחרון לפרוש מהקואליציה. "נבחרי הציבור שלנו צריכים לדעת שיש מחיר לעריקה פוליטית. הם לא יחזרו כעבור שנה לתפקיד בכיר", כותב מאיר בטורו. "יש מי שקופץ לו עכשיו לראש צמד המילים 'אהבת חינם'. אני יודע. וגם תשעה באב, ואחדות, וכולנו אחים, וקמצא ובעיקר בר קמצא. נכון. לכן לא ביקשתי לזרוק את ניר אורבך ממשתאות פתח תקווה (בטח לא אם יציע לשלם את כל הסעודה), רק הופתעתי מכך שבניגוד לכל היגיון פוליטי, או הגיון בכלל, הוא הועלה פתאום לגדולה".

חזרתו של אורבך, טוען מאיר, מלמדת שגם חזרתם של בנט ושקד ללב הציונות הדתית אפשרית ולמעשה "קלה יותר אפילו ממה שהם חשבו".

לפי מאיר, "תהיה איזו קונסטלציה פוליטית שבה יטענו שסמוטריץ' ומעוז זה טוב בשביל להביא חרד"לניקים, אבל הציונות הדתית הרי רוצה להנהיג, ואין ברירה, צריך להביא נציגים שיביאו תמיכה גם ממעגלים רחבים יותר (אני בטוח שהטיעון הזה עלה מאחורי הקלעים גם עכשיו, כחלק מהסיבות למינויו של אורבך. כאילו הוא זה שיעניק למפלגת נעם לגיטימציה מהמיינסטרים של הציונות הדתית. מביך). ואז, ברגע הזה, נפתלי בנט ואיילת שקד יכנסו ביחד מסיבת עיתונאים בתל אביב, ידברו בהרכנת ראש פוטוגנית על ה'טעויות שאולי נעשו בעבר', אבל 'עכשיו אנחנו בוגרים יותר, מנוסים יותר, והגיע הזמן להסתכל קדימה'. אין מקום 'לעסוק בהתחשבנויות או בהענשה'. אז 'בואו נשכח את העבר, ונשלב ידיים ביחד, כולנו, באחדות'. ואז, חלילה, משהו חדש שוב יתחיל".

עורך אתר ערוץ 7 עוזי ברוך מסר בתגובה לפניית "העין השביעית": "מדובר בשני גופי תקשורת שונים, שתי מערכות שונות. מערכת אתר ערוץ 7 החליטה משיקולים מערכתיים ברוח ימי שלושת השבועות והמתח בציבוריות הישראלית שלא לפרסם את הטור".

בעבר כבר צונזר טור של מאיר לפחות פעם אחת, לא באתר ערוץ 7 אלא ב"בשבע" עצמו: ב-2014 חשף קלמן ליבסקינד ברדיו "גלי ישראל" כי בחינמון הסירו מהעיתון לפני ההדפסה טור של מאיר שמתח ביקורת על ההספד שנשא זאב חבר (זמביש) לרה"מ לשעבר אריאל שרון.

"לאנשי 'בשבע', צריך לומר, יש אינטרסים שונים שמפליגים אל מעבר למחוזות העיתון. חלק מהם קשורים בבית אל ו/או בענייני בניה שגם זמביש קשור בהם, ולפיכך היו שסברו שלא כדאי להרגיז את האיש", טען ליבסקינד. ב"בשבע" לא הגיבו.