כתב ערוץ 14 נתי לנגרמן ישלם 18 אלף שקלים לעובד השב"כ לשעבר שתבע אותו. לנגרמן טען כי בשב"כ לא מכירים את התובע, דוד ממם-מישר.

לפני כשנה הגיע ממם-מישר לביתה של ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, כדי למחות על מדיניות הקורונה הממשלתית. לאחר עימות עם המשטרה נעצר. בעקבות זאת צייץ ארגון מח"צ - מועצת החירום הציבורית למשבר הקורונה, ציוץ מחאה שבו הוזכר כי מישר הוא מ"פ בגולני, איש מבצעים ומנהל בשב"כ, קצין אג"מ מחוזי ומנהל מרחב באחת מקופות החולים.

לנגרמן, שליח ערוץ 14 לאירופה, צייץ מחדש את הציוץ של מח"צ אך הוסיף לו טקסט משלו: "שב"כ: לא מכירים את מר מישר, לא עבד אצלנו. משטרה: מר מישר עוכב לאחר שהשתולל, קילל ואיים מחוץ לביתה של ד"ר אלרעי פרייס". יצוין כי מישר מכחיש מכל וכל כי השתולל לפני שנעצר.

בעקבות הציוץ הגיש ממם-מישר תביעת דיבה בסך 140 אלף שקלים נגד לנגרמן. בתביעה, שהגיש באמצעות עו"ד אסף דרעי, טען ממם-מישר כי לנגרמן מעולם לא פנה בבקשת תגובה לשב"כ או למשטרה ופרסם ציוץ שקרי כדי להציג אותו כעבריין מתחזה.

לנגרמן טען להגנתו, באמצעות עו"ד זיו מאור, כי המידע בציוץ שלו אמיתי וכי פעל בתום לב.

אשר לטענה כי ממם-מישר השתולל טרם נעצר טען לנגרמן כי ממם-מישר נעצר בהפגנה "שבה נעצרו מפגינים בשל עבירות אלימות" וכי בידיו סרטון "שבו רואים בבירור את התובע מאיים ומשתולל".

אשר לטענה כי ממם-מישר מעולם לא עבד בשב"כ, לנגרמן טען כי "פעל מול גורמים רלוונטיים כדי לברר" האם מישר אכן שירת בשב"כ. עוד טען כי היה זה בירור "אשר היה מעמיק באופן ההולם את הפרסום". בכתב ההגנה נטען כי לנגרמן פנה לרז ציפריס, העובד במערך הדוברות של משרד ראש הממשלה במחלקה שעסקה בהסברת פעולות הממשלה בעניין הקורונה, ו"בשתי הזדמנויות שונות כתב ציפריס כי בירר את הדברים מול שב"כ, ומצא כי התובע מעולם לא עבד שם".

מהתכתובת עם ציפריס שצירף לנגרמן לכתב ההגנה עולה כי היוזמה לציוץ שבלב התביעה באה מהדובר. ציפריס שלח ללנגרמן את הציוץ המחמיא של מח"צ על ממם-מישר וכתב לו "אולי מחר תצייץ את זה עם שאלה למחצ: האם אתם בטוחים במאה אחוז שהאיש הזה שירת בשב"כ?". לציוץ זה הצמיד הדובר אמוג'י של אדם בוכה מרוב צחוק. "זו תהיה הטרלה ענקית", הוסיף ציפריס ללנגרמן, "תמסגר את זה כדוגמא למניפולציות שהם עושים".

לפני כעשרה ימים נפגשו הצדדים בבית-משפט השלום באשדוד, באולמה של השופטת טלמור פרס. לאחר שיחה שלא לפרוטוקול הוסכם כי לנגרמן יפרסם בחשבון הטוויטר שלו התנצלות בזו הלשון:

"ביום 27.5.22 פרסמתי שדוד ממם מישר לא שירת בשב"כ ושהוא השתולל, קילל ואיים בהפגנות. הובהר לי שהוטעיתי: מישר כן שירת בשב"כ, אני אומר את הדברים בצורה ברורה ומתנצל על הפגיעה שנגרמה לו בשל הטעות. גם כאשר יש מחלוקת אידיאולוגית בין אנשים, לא צריך לטעון טענות שאינן נכונות. בהתייחס להתנהגותו של מישר בהפגנות, ככל שהדברים אינם נכונים, אני מתנצל גם על זה".

בנוסף הוסכם כי ביהמ"ש יחייב את לנגרמן בפיצוי לפי שיקול דעתו. כעבור ימים אחדים החליטה השופטת לחייב את לנגרמן לפצות את מישר ב-18 אלף שקלים.

3324-09-22

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 142KB)