תביעה בסך 150 אלף שקלים שהגיש בעלי הפועל תל אביב לשעבר אמיר כבירי נגד עיתונאי הספורט רביב שכטר הסתיימה בהסכם פשרה שאינו כולל פיצוי כספי. תחת זאת ימחק שכטר את הפרסום המקורי ויפרסם הבהרה.

לפני כשנה השתתף שכטר בפודקאסט בשם "צבע אדום" ואמר בין היתר כי כבירי "עשה עבירות גדולות עם הפסלים, נוכלויות גדולות". בשל כך, והתבטאויות אחרות, הגיש כבירי את תביעתו, באמצעות עו"ד אילון עישר.

שכטר טען להגנתו, באמצעות עו"ד רז בן-דור, כי בדו"ח המפרקים של הקבוצה נכתב כי כבירי ניהל "עסק בתרמית". בין היתר התייחסו המפרקים להצהרתו של כבירי כי העמיד בטוחות לתקציב המועדון וכי בבעלותו יצירות אמנות בשווי של 200 מיליון דולר, אולם בהמשך הצהיר על אוסף אמנות בשווי נמוך בעשרות מיליוני שקלים. עניין הפסלים סוקר בהרחבה כבר לפני שנים, טען שכטר.

לאחרונה הודיעו הצדדים כי הגיעו לפשרה לפיה ההליך יסתיים בכפוף לכך ששכטר יקריא בפודקאסט "צבע אדום" הודעה בזו הלשון:

כמו שאתם בטח זוכרים, אמיר כבירי תבע אותי על דברים שאמרתי פה לגביו.

חשוב לי להבהיר - לא אמרתי ואני לא טוען שאמיר כבירי עבר עבירות פליליות. התייחסתי בזמנו לטענות שנכתבו בדוח המפרקים ושכבירי מכחיש לחלוטין. למען ההגינות חייבים להגיד שהטענות של המפרקים עדיין לא התבררו לגופן בבית המשפט ולכן גם לא הוכחו.

אחרי הדברים שאמרתי פה לגביו, כבירי אישית העביר לי מסמכים ואסמכתאות שלדברי עורכי הדין שלו, שמפריכים את כל הטענות כלפיו.

עברתי על כל החומרים שמסרו לי. ברור לי שכבירי מתכוון להתמודד ברצינות עם הטענות בבית המשפט ושהוא והצוות המשפטי שלו משוכנעים שיוכיחו שאין בהן דבר. אני כמובן אשמח אם זה מה שיתברר בבית משפט.

אין לי ספק שכבירי התכוון לתרום להפועל ת"א. אני מאמין שהמטרות שלו היו טובות ואני בטוח שגם היום, אחרי כל הזמן שעבר והטעם הרע שנשאר מהתקופה ההיא, הוא עדיין אוהד של הקבוצה והוא עדיין חושב איך הוא יכול לעזור למועדון".

בנוסף הוסכם כי שכטר יפרסם את ההודעה בטוויטר שלו ויסיר מהפודקאסט את הקטעים המקוריים שבגינם נתבע, בכל מדיה שבה הופץ.

7079-08-22