המגזינים המודפסים אולי נאבקים על קיומם, אך מייסדי האתר ביי-ליינר (Byliner) מאמינים כי ברשת קיים קהל קוראים ואפילו הזדמנות עסקית עבור כתבות מגזיניות ארוכות נשימה, מדווחת סוכנות הידיעות AFP.

האתר, שהושק בגרסת בטא נסיונית ביום שלישי האחרון, מעוניין לבנות רשת חברתית של קוראים וכותבים ושל גורמים עסקיים מתחום ההוצאה לאור – סביב כתבות מגזין. האתר אינו מפרסם מאמרים שלמים, אלא רק טעימה קטנה, "מספיק כדי שאנשים יבינו שמדובר במאמר מעולה", אומר ג'ון טאיימן, מנכ"ל האתר ומייסדו. "אנחנו מכוונים את הקוראים לאתרים של המגזינים עצמם. ככל שתגדל תנועת הקוראים לביי-ליינר, האתר יגדיל גם את תנועת הקוראים לאתרי המקור".

 ארנסט המינגוויי בתקופת היותו עיתונאי בפריז, 1923 (צילום פספורט)

ארנסט המינגוויי בתקופת היותו עיתונאי בפריז, 1923 (צילום פספורט)

האתר מציע קישורים ליותר מ-32 אלף כתבות מגזין השאובות מלמעלה מ-750 הוצאות לאור, ותוכן של כ-3,000 כותבים, ביניהם "כמה מהכותבים הידועים ביותר במאה השנים האחרונות", כך לפי AFP. באתר יתפרסמו מאמרים מאת כותבים בני זמננו כגון כריסטופר היטצ'נס, ג'ון קרקאוור ומייקל לואיס, לצד מאמרים שכתבו אגדות ספרותיות דוגמת ארנסט המינגוויי, נורמן מיילר ופ. סקוט פיצג'רלד.

מנוע החיפוש של האתר יוביל את הקורא המעוניין למאמרים שנכתבו על-ידי המינגוויי עבור ה"טורונטו סטאר" ב-1918 או למאמר על התחרות בין מוחמד עלי לג'ו פרייזר שנכתב על-ידי נורמן מיילר עבור "לייף" ב-1971.

אך האתר, שסיסמתו "גלו ודונו ביצירות גדולות של כותבים גדולים", שואף להציע יותר מאינדקס לגרסאות דיגיטליות של כתבות ישנות. האתר יפרסם גם טקסטים מקוריים של כותבים עכשוויים. כמו כן יציע האתר ליצור רשימות קריאה ולשתף ולשלוח מאמרים. "אנחנו מעוניינים להעניק לקוראים את ההזדמנות לגלות ולקרוא כתבות שלא היו נתקלים בהן אחרת", אמר טאיימן לכתבת AFP בוושינגטון.

האתר מתכוון להתמקד במה שטאיימן מכנה "כתבות עומק סיפוריות" [narrative feature nonfiction] בהיקף של בין 10,000 ל-35 אלף מלה, ו"נופלות בקטיגוריה שבין כתבת מגזין קונבנציונלית למה שמתפרסם בדרך כלל כספר קונבנציונלי". "כך התחלתי לחשוב על האתר", אמר טאיימן, עורך וכותב לשעבר במגזין "Outside and Life" ומחבר הספר "הקולוניה". "חשבתי על החור שנוצר בשוק בין מגזינים לספרים".

רוב המאמרים באתר ניתנים לקריאה ללא תשלום, אך החברה גם מזמינה כתבות ומפרסמת אותן תחת הכותרת "מקורי מביי-ליינר". "אנחנו משלמים לכותבים על כל הזמנה של כתבה ולאחר מכן מחלקים, באופן שקוף לחלוטין, את הרווחים ממכירות המאמרים חצי-חצי בינינו ובינם", אומר טאיימן.

בתחתית כל עמוד יופיע קישור לרכישת ספריו של הכותב ישירות מאמזון, וטאיימן אומר כי בעתיד יתווספו לאתר גם אפשרויות הרשמה למגזינים. "בלחיצת כפתור אחת תתאפשר גישה פשוטה להרשמה לפרסום מסוים, ממש כמו אפליקציה של אייפד", הוא מבטיח.

טאיימן צופה שרוב ההכנסות של האתר יגיעו ממכירת הכתבות המקוריות, אך הוא מסתמך גם על "הכנסות נלוות" ו"פרסום חסויות באופן זהיר מאוד". האתר שואב השראה מפנדורה, הרדיו האינטרנטי שיוצר עבור גולשיו תחנות רדיו בהתאמה אישית. "הם עושים עבודה טובה מאוד בלסייע למאזיניהם לגלות שירים ואמנים חדשים", אמר טאיימן. "אנחנו רוצים לעשות משהו דומה מאוד. אנחנו רוצים לסייע לקוראים לגלות כותבים חדשים וכתיבה חדשה ונהדרת.

"אנחנו בונים מערכת המלצות כך שנוכל להשתמש בחיבה או זיקה של משתמש לכותב או מאמר מסוים כדי לחשוף בפניו כותבים ומאמרים חדשים". הכותבים עצמם יתרמו למערכת ההמלצות. "תוכל להיעזר בהעדפותיהם של הכותבים האהובים עליך ובהרגלי הקריאה שלהם כדי לגלות דברים חדשים, וכך גם עם אלו של הקוראים האחרים".