"הגרדיאן" דיווח אתמול כי כמה מהחברות הידועות בבריטניה הודיעו כי ישקלו אם להמשיך לפרסם בעיתון "ניוז אוף דה-וורלד", שבשליטתו של איל התקשורת רופרט מרדוק. זאת, בשל הזעם הציבורי הגובר בעקבות הגילוי האחרון בפרשת האזנות הסתר המיוחסות לעיתון: פריצה לתא הקולי של מילי דאוולר, ילדה בריטית שנחטפה ונרצחה בשנת 2002, מחיקת הודעות וחבלה בחקירת המשטרה.

פרשת האזנות הסתר שהתרחשו במערכת "ניוז אוף דה-וורלד" התפרסמה לראשונה לפני חמש שנים וטרם הסתיימה. הפרשה החלה בגילוי כי הכתב לענייני בית-המלוכה של העיתון, בשיתוף עם חוקר פרטי, צותת לתאים קוליים של בני משפחת המלוכה.

,

גם אחרי שהשניים הורשעו ונגזר עליהם עונש מאסר, נמשכו הגילויים בפרשה. עיתונאים ועורכים אחרים בטבלואיד הבריטי נאשמים שהאזינו לסלבריטאים, פוליטיקאים, וכעת, מאשימה המשטרה, גם לתא הקולי של ילדה נעדרת. נגד העיתון הוגשו עשרות תביעות אזרחיות מאנשים שהתא הקולי שלהם נפרץ, והעיתון צפוי לשלם עשרות מיליוני ליש"ט בהסדרי פשרה.

פורד, אן-פאואר, הליפקס, טי-מובייל ואורנג' הן החברות הגדולות הראשונות שהודיעו על כוונה להחרים את העיתון. חברת האנרגיה אן-פאואר היתה הזריזה ביותר להגיב לגילוי. דוברת החברה אמרה כי "אנו לוקחים לתשומת לבנו את התהיות שמעלות הטענות החדשות בדבר פריצה טלפונית שבוצעה על-ידי 'ניוז אוף דה-וורלד'. אנחנו בודקים מהם הצעדים האפשריים".

גם בנק הליפקס אישר כי הוא בודק אפשרויות בנוגע לפרסום בעיתון והוסיף: "אנו רגישים לעמדותיהם של לקוחותינו וניקח אותן בחשבון". פורד הרחיקה לכת יותר מכולן כאשר הצהירה כי "תשתמש באמצעי תקשורת אחרים, בתוך תאגיד ניוז-אינטרנשיונל ומחוצה לו, במקום להציב פרסומות של פורד ב'ניוז אוף דה-וורלד'", זאת עד שתתבררנה תוצאות החקירה.

דובר של טי-מובייל אמר: "כרגע אנחנו בוחנים את עמדת הפרסום שלנו ב'ניוז אוף דה-וורלד' לאור הטענות החדשות, וממתינים לתוצאות החקירה המשטרתית הנמשכת". מתחרתה אורנג' הגיבה באופן דומה.

החלטת החברות לשקול מחדש את הפרסום בעיתון עלולה לפגוע קשות בהכנסותיו ובאלו של העיתון הגדול הנוסף השייך לניוז-אינטרנשיונל, "הסאן". על-פי הערכות בתעשיית הפרסום, אן-פאואר הוציאה מיליון ליש"ט על פרסום בשני העיתונים בין יוני 2010 למאי השנה; הליפקס הוציאה 1.5 מיליון ליש"ט, ופורד 600 אלף ליש"ט.

מעלליו של העיתון עוררו זה מכבר מחאה נרחבת מצד גולשים ברשתות החברתיות, שקראו לקוראי העיתונים להחרים את "ניוז אוף דה-וורלד" ולמפרסמים למשוך ממנו את פרסומותיהם. דף ייעודי נוצר כדי לעודד משתמשי טוויטר לצייץ בדרישה מחברות מסוימות להפסיק את הפרסום בעיתון. אחרים הרחיקו לכת וקראו להחרמה ישירה של החברות עצמן, אם אלה לא יעבירו את כספי הפרסום שלהן לאמצעי תקשורת אחרים.

משתמשי טוויטר אף פירסמו את מספר הטלפון של מערכת החדשות של "ניוז אוף דה-וורלד" באינטרנט ועודדו את חבריהם להתקשר ולהביע את כעסם. עובד בעיתון סיפר שמערכת החדשות מקבלת ללא הרף טלפונים מאנשים ה"צועקים קללות אל תוך האפרכסת ומנתקים".