בערוץ 14 רתמו את הפיגוע הקטלני בגבול הדרום כדי לקדם עמדה המתנגדת לשירות קרבי של נשים, תוך שהם דנים במרומז באפשרות כי החייל והחיילת שנהרגו על ידי השוטר המצרי היו עסוקים זה בזו במקום בשמירה. עוד קשרו בערוץ בין הפיגוע לבין "אג'נדות שמאל מטורפות".

חילופי הדברים בין המגיש בועז גולן והכתב הצבאי הלל ביטון-רוזן ספגו ביקורת ציבורית נוקבת ומול ביתו של הבעלים של הערוץ, איל-ההון יצחק מירילשוילי, התארגנה הפגנה ספונטנית. ביטון-רוזן התכחש לאחר השידור לכך שהתייחס לחייל ולחיילת שנהרגו.

שני ההרוגים בפיגוע הם ליה בן נון ואורי יצחק אילוז, לוחמים בגדוד ברדלס המעורב. השניים שמרו בעמדת גבול בלילה שבין שישי לשבת, בה נמצאו כשהם ללא רוח חיים. במהלך מרדף אחר המחבל נהרג לוחם שלישי, אוהד דהן.

כלי התקשורת עסקו באירוע הביטחוני במהלך השבת והמשיכו לעסוק בכך גם היום, תוך דיון במחדלים ביטחוניים לכאורה. גם התוכנית "ארבע" בהגשת בעז גולן, המשודרת בערוץ 14, עסקה בפיגוע. "עדיין לא נקברו החיילים ואני נזהר בהרבה דברים", אמר ביטון-רוזן, אחרי שגולן פנה אליו ושאל אותו האם בשירותו הצבאי אירע ששמר במשמרת שארכה 12 שעות. מיד לאחר מכן נשמעו חילופי הדברים הבאים:

בועז גולן (צילום מסך)

ביטון-רוזן: "גם את זה צריך לשים על השולחן. לוחם ולוחמת לבד, 12 שעות בלילה".

גולן: "בבוטקה מטר על מטר, אני יודע כמה".

ביטון-רוזן: "מראש יש פה טעם לפגם, אם כבר בחרתם לשים שם גדוד מעורב…".

גולן: "אין פה טעם לפגם, יש פה חוסר מקצועיות, יש פה זלזול בערכי הצבא, יש פה אג'נדות שמאל מטורפות ואנחנו פשוט פוחדים להגיד את זה…".

ביטון-רוזן: "אני לא מפחד".

גולן: "יש פה פגיעה בחיילים".

ביטון-רוזן: "זה חוסר אחריות. מאיפה זה מגיע. מאיפה נולד הדבר הזה? ונגיד שיהיו שני גברים או שני נשים, 12 שעות לבד?!".

הדיאלוג עורר סערה לאחר שהתפרסם ברשתות החברתיות וגרר תלונות שנשלחו לרשות השנייה, הגוף המפקח על הערוץ, והפגנה ספונטנית מול הווילה של מירילשוילי בהרצליה פיתוח. "להטיל דופי בחללים. לחבר בין ימין-שמאל לבין נפילתם זו פשוט בושה, זו לא יהדות וזה לא ערוץ מורשת!", היה אחד המסרים שהופצו בקבוצות המחאה נגד ההפיכה המשטרית, שערוץ 14 הוא כלי התקשורת הגדול ביותר שמקדם אותה באדיקות. הפגנה נוספת נערכת מול אולפני הערוץ במודיעין.

ביטון-רוזן עצמו התכחש כאמור לדברים וביקש להסב את תשומת הלב למשפט האחרון בדיאלוג, בו התייחס למציאות של "שני גברים או נשים", שהיא, לטעמו, ככל הנראה, אינה מינית בהכרח. באופן אירוני, ביטון-רוזן טען כי דווקא מי שמבקר אותו "מבזה את זכרם של לוחמינו ז"ל".

תגובות

בתגובה לפניית "העין השביעית" ביטון-רוזן הפנה לציוץ שפירסם, והרי הוא כלשונו: "בעקבות הפצת דיבה חמורה כנגדי בשעה האחרונה, מצרף את הדברים המלאים שאמרתי, לרבות את המשפט החשוב שמפיצי הרעל השמיטו: 'זה חוזר אחריות לעשות את הדבר הזה, גם אם זה היה שני גברים או שתי נשים 12 שעות על קו הגבול שהם מנותקי קשר?'. כל מי שמנסה לשים מילים זדוניות בפי, חוטא לאמת ומוציא את דיבתי, ובעיקר מבזה את זכרם של לוחמינו ז״ל".

גולן טרם מסר תגובה. בערוץ ביכרו שלא להגיב.