בפתח התוכנית "תיק תקשורת" משווה רזי ברקאי, שמחליף השבוע את עמנואל רוזן בתפקיד מנחה התוכנית, את סיום כהונתו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי להדחתו של משתתף בתוכנית "האח הגדול".

לאחר אות הפתיחה משוחח ברקאי עם דן מרגלית ורונן ברגמן, מחברי הספר "הבור", שמוקדש לקשרי הרמטכ"ל אשכנזי עם בועז הרפז, ועם שוקי טאוסיג, עורך אתר "העין השביעית".

בתשובה לטענה כי הספר נכתב בזריזות וכי הכותרת "מהדורה מוקדמת" שנוספה לו מתרצת את רשלנותו, טוען ברגמן כי ההבדל היחיד בין מהדורה זו לסופית הוא באינקדס החסר, וכי גם זאת נובע מאיחור שבאשמת הצנזורה הצבאית.

מרגלית מסביר גם את עיתוי הוצאת הספר באיחור שנבע מהחלטת הצנזורה. "מישהו שם נסע לחופשת סקי, מה לעשות", הוא אומר. נוסף על כך, לטענת מרגלית אין מניעה עקרונית להוצאת ספר שכזה ביום חילופי הרמטכ"ל.

עוד אומר מרגלית כי הספר אינו "ספר של אהוד ברק", כפי שנטען כלפיו, ומכחיש כי ברק היה "בסוד כתיבתו של הספר". "נפגשנו עם 120 איש", אומר מרגלית, "כולל גבי אשכנזי". לדבריו, גם אם גרסתו של דובר צה"ל, שלפיה ברק היה שותף להכנת הספר, נכונה, עדיין מוטלת עליו החובה להשיב תשובות ענייניות למחברי הספר.

טאוסיג טוען כי על רקע סיקורה של פרשת הרפז, נראה כי העיתונות בימינו, שיש בה עיתונאים המזוהים עם דמויות ציבוריות ספציפיות, גרועה מבחינה זו מהעיתונות המפלגתית ששלטה בישראל לפני עשרות שנים ותמכה במפלגות ואידיאולוגיות. טאוסיג מדגיש את השפעתה ההרסנית של המחנאות העיתונאית הנוכחית על אמון הציבור בעיתונות, ומזכיר בהמשך את יחסי החברות בין שר הביטחון אהוד ברק לדן מרגלית. "כל העיתונאים הגדולים באמריקה אכלו ארוחות ערב אצל כל הפוליטיקאים החשובים באמריקה", משיב מרגלית, "לא מדובר על שום דבר אחר".

בהמשך התוכנית משוחח ברקאי עם רן דבירי, תחקירן ערוץ 2, ועם אל"מ במיל' רון ויסברג, לשעבר ראש מחלקת בטחון מידע בצה"ל, על הדחתו של דבירי משירות מילואים בשל עבודתו העיתונאית במסגרת התוכנית "שתולים".

לסיום מבקר יאיר גרבוז את הסרט שתיעד את הרב עובדיה יוסף.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית