בפתח התוכנית טוען המנחה עמנואל רוזן כי אין מקום במדינה דמוקרטית לפרות קדושות. לדבריו, יש מקום לעיתונאים לבקר גם את בית-המשפט, ובפרט את השופטים המכהנים בו.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם ברוך קרא, הפרשן המשפטי של חדשות 10, ועם גיא פלג, כתב המשפט של חדשות 2, על החלטתו של פלג לשדר בפתח מהדורת ערוץ 2 תצלום המתעד את שופט בית-המשפט העליון סלים ג'ובראן עומד לשירת "התקווה" בלי לשיר את מלות ההמנון.

"אין בזה שום סיפור", הסביר קרא, "[...] מבחינתי אין אייטם עיתונאי". לדבריו, היה יכול להיות עניין עיתונאי לו השופט ג'ובראן היה שר את "התקווה", לעומת המצב במציאות שהוא, להגדרתו, "נון-אייטם טוטאלי". קרא מדגיש כי בעת האירוע לא היתה שום התרחשות או התקוממות סביב הימנעותו של השופט ג'ובראן מלשיר את ההמנון.

"אני חשבתי שהתקופה הזאת, שקבוצה של אנשים שיש להם מחשבות זהות והם חושבים אותו דבר, ולכן הם חושבים שהם יכתיבו לנו מה סדר היום, אני חשבתי שהתקופה הזו פסה מהעולם", אומר מנגד פלג. לדבריו, יש ציבורים רחבים בחברה הישראלית שחושבים שיש בעיה עם העובדה שהשופט ג'ובראן לא שר את מלות "התקווה". "אני לא הבעתי את העמדה שלי", מבהיר פלג, "[...] אני שמתי על השולחן את הסיפור.

"ברוך ואני היינו באותו טקס", מוסיף פלג, "אבל נדמה לי שאולי לא היינו באותו טקס". לדבריו, בתום הטקס דיברו איתו רק על דבר אחד, הימנעותו של של השופט ג'ובראן מלשיר את ההמנון הלאומי של מדינת ישראל.

קרא משיב כי אין בזירה הפוליטית הסכמה רחבה כי על השופט ג'ובראן חובה לשיר את מלות "התקווה", וכי אך "קבוצה מצומצמת" סבורה כך. "אנשים שהם לא יהודים לא שרים 'התקווה'", טוען קרא. "זו אקסיומה, זו לא ידיעה חדשותית".

בהמשך התוכנית מארח רוזן את יואב קרקובסקי, הפרשן הפוליטי של קול-ישראל, את יועצת התקשורת תמי שינקמן ואת ח"כ ניצן הורוביץ, לשיחה על יחסה של התקשורת למסע הבחירות המקוון של יאיר לפיד.

קרקובסקי מבקר את לפיד על שהוא נמנע מלהעניק ראיונות ולענות לשאלות קשות, ומסתפק בשיגור מסרים בדף הפייסבוק שלו. הורוביץ טוען שיש לקבל כי מפת התקשורת השתנתה, אך לדבריו, לפיד לא יוכל לחמוק מראיון בתקשורת הזרם המרכזי.

שינקמן, לעומת זאת, טוענת כי התקשורת היא אמצעי ולא מטרה, ומותר ללפיד לנהל את המירוץ שלו כפי שהוא רוצה. לדבריה, החלטתו להימנע מלהתראיין והתמקדותו בפעילות מקוונת נועדו למשוך אליו את בני הדור הצעיר.

לסיום מפגיש ב. מיכאל את הצופים עם מודעות גזעניות בעיתונות החרדית בירושלים.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית