עם פתיחת התוכנית "תיק תקשורת" מציג המנחה עמנואל רוזן קטעים מדברי עיתונאי "מעריב" בן כספית בפסטיבל "שובר מסך" האחרון. כספית התוודה בפני הקהל כי הוא מצנזר את עצמו בכתיבתו, וזאת משום שהוא מפחד. "גם אתם שם, שונאי התקשורת לדורותיה, צריכים להתחיל לדאוג", אומר רוזן. "כי ביום שאנחנו באמת נתחיל לפחד, אתם שם תצטרכו ממש לשקשק".

לאחר אות הפתיחה מארח רוזן את אבי אשכנזי, כתב הפלילים של "מעריב"; את עדי מאירי, כתבת הפלילים של קול-ישראל; ואת אריה עמית, לשעבר מפקד משטרת מחוז ירושלים, לשיחה על סיקור הפשע בישראל.

"הירידה שהמשטרה מציגה באלימות זה בגלל חוסר אמון במשטרה", טוענת מאירי. לדבריה, הציבור חדל לדווח על אירועים משום שאין לו אמון ביכולות המשטרה.

"בחקירות האחרונות המשטרה די ניסתה לעשות איזשהו ערפל קרב ולהסתיר מידע מהתקשורת", אומר אשכנזי, וטוען כי כתבי הפלילים יודעים לפזר את הערפל ולדווח על מה שמתרחש בחדרי החקירות.

עמית טוען גם הוא כי יש עלייה בפשיעה מחד ובעיות קשות במשטרה מנגד. עמית מסכים עם אשכנזי ביחס לנסיונות המשטרה להסתיר מידע מהעיתונאים ומגדיר זאת "טעות".

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם השפית מיקה שרון ועם עיתונאי "ידיעות אחרונות" ירון טן-ברינק על שילוב ילדים בתוכניות מציאות. "אין לי ספק שהכוונות של ההפקה לגבי הילדים הן טובות", אומר טן-ברינק אך מוסיף: "אתה לא יודע מה קורה לילדים האלה למחרת בבית-הספר, אתה לא יודע מה קורה להם שנה אחרי שהחשיפה נגמרה והם נותרו כילדים רגילים".

"גם אנשים מבוגרים, פליטי ריאליטי, סובלים בצורה זו או אחרת במשך או אחרי התוכניות האלה", אומרת שרון. לטענתה, "אי-אפשר ליצור תרבות חדשה שמקדשת גיבורים שהם פליטי ריאליטי, לתת לילדים להיות חלק מהחגיגה הזו, ואז לבוא ולהצטדק". לדבריה, יש ילדים שיכולים להכיל את החוויות שהם עוברים בתוכניות הללו.

לסיום מתאר יאיר גרבוז את השדר שיצא מכספות בעלי כלי התקשורת אל כתבים המסקרים את המחאה החברתית.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית