האדמור מבעלזא לא אושפז היום בביה"ח הדסה בשל חשש שלקה בנגיף הקורונה. אתר ynet פירסם היום (16.8) את הדברים, אך הם אינם נכונים, הוכחשו ע"י החסידות וע"י בית החולים, וגם ב-ynet חזרו בהם מהדברים. תחילה שונתה ההפנייה לידיעה, ואחר כך גם הדיווח עצמו. מי שיקרא את הדיווח כעת ילמד כי האדמו"ר עמד להתפנות לאשפוז, אך לא פונה ולא אושפז.

ב-ynet גם תרגמו את הידיעה לאנגלית, נוסח ידיעה זו לא תוקן כלל והיא עדיין מופיעה באתר כלשונה, ומדווחת שהאדמו"ר אושפז בחשד לקורונה - למרות שהדברים אינם נכונים.

לקראת השעה שש בערב עלתה למעלה דף הבית של אתר ynet ידיעה, עם ההכרזה "פרסום ראשון": "האדמו"ר מחתונת הענק אושפז בחשד לקורונה". לפי כותרת המשנה, "האדמו"ר מבעלזא, הרב ישכר דב רוקח, פונה לבית החולים, למחלקת טיפול נמרץ קורונה. מצבו עדיין לא ידוע". באתר פורסם גם מבזק שדיווח כך.

בגוף הידיעה, מאת אדיר ינקו, נכתב כך: "אחרי שאלפים חגגו בחתונת נכדו בירושלים לפני כמעט שבועיים, האדמו"ר מבעלזא, הרב ישכר דב רוקח, מנהיג אחת מחצרות החסידויות הגדולות והמשפיעות בישראל, פונה בצהריים (ראשון) למחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים".

כותרת הדיווח בדף הבית של אתר ynet בשעה 18:00, וב-18:30. שני הנוסחים אינם נכונים

כותרת הדיווח בדף הבית של אתר ynet בשעה 18:00, וב-18:30. שני הנוסחים אינם נכונים

מי שביקר בדף הבית של ynet כעבור כחצי שעה כבר גילה תמונה מעט שונה. הכותרת בדבר "פרסום ראשון" נותרה במקומה, אך במקום כותרת על אשפוז האדמו"ר דווח כי הוא "פונה עם חשד לקורונה". זמן קצר אחר כך הידיעה נעלמה מדף הבית.

מי שיגלוש כעת לידיעה יגלה דיווח על מצב שונה בתכלית. הכותרת ניצבת כעת בין מירכאות כפולות, כלומר מדובר בציטוט: "האדמו"ר מהחתונה ההמונית חולה, בהדסה נערכו לאשפוז במחלקת קורונה". בגוף הידיעה מוסבר כי הרב "עמד להתפנות לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים מחשש לקורונה", וזאת על סמך "גורם בכיר בבית החולים".

כותרות הידיעה השגויה באתר ynet באנגלית (צילום מסך)

כותרות הידיעה השגויה באתר ynet באנגלית (צילום מסך)

עוד נמסר מפי "מקורות בחצר החסידות" כי האדמו"ר "חש שלא בטוב כבר מזה מספר ימים". ולדברי "עסקן רפואי בכיר בבעלזא" הרבי "אכן חולה וסובל מזיהום" ואף "הומלץ לו להתפנות מיידית לבית החולים, ואולם האדמו"ר סירב נחרצות".

המשך הידיעה נותר בלא שינוי. על עצם קיומה של גרסה ראשונה, שגויה, של הידיעה, גולשי ynet לא יכולים לדעת.

הדר אלבוים, דוברת בית החולים הדסה, הפיצה לעיתונות את ההודעה הבאה: "לאור מבול השאלות והפניות אבקש להבהיר: האדמו"ר מבעלזא לא מטופל בהדסה ואינו מאושפז כלל בבית החולים".

מאתר ynet ומטעם ינקו טרם נמסרה תגובה.