משפחתו של סולומון טקה, שנורה למוות ע"י שוטר ששמו אסור בפרסום, תובעת את השוטר ואת משטרת ישראל, כפי שדיווח יואב איתיאל ב"וואלה". עיקרה של התביעה, העומדת על סך של לפחות 2.5 מיליון שקל, בנזקים שנגרמו כתוצאה מהריגתו של טקה, אולם היא עוסקת גם במעורבותם הנטענת של נציגי השוטר בהפצת מידע תקשורתי, חלקו כוזב, כדי להטות את דעת הקהל לגבי הפרשה הנפיצה שעוררה הפגנות אלימות נגד המדיניות המשטרתית.

סמוך לאחר האירוע התפרסם באתר "העין השביעית" תיעוד של הפרות שונות של צו איסור הפרסום שנעשו בכלי תקשורת שונים, שרובן נראו כבאות לחזק את גרסתו של השוטר היורה. אולי המקרה הבולט ביותר היה פרסום עברו הפלילי של טקה ע"י כתב "וואלה" דאז אבי אשכנזי. לאחר שב"וואלה" סירבו לפרסם את הדברים פירסם אותם אשכנזי בתוכנית הרדיו של ינון מגל ברדיו 103FM ובתוכנית הבוקר של רשת בערוץ 13.

מעבר לכך שפרסום לא מורשה של פרטים מהמרשם הפלילי הינו עבירה, כמו גם פרסום פרטים כאלה על קטין, התברר סמוך לאחר הפרסום כי הפרטים עצמם היו שקריים ברובם (לאחרונה אף נקבע כי לפרטים האמיתיים מהמרשם הפלילי של טקה אין רלוונטיות למשפטו של השוטר היורה). לידיעת "העין השביעית" הובא כי בהפצת לפחות חלק מהפרסומים הנ"ל היתה מעורבת משטרת ישראל או אנשים מטעמה.

עם זאת, התביעה עצמה אינה מפרטת באופן מפורש מה היה המידע שהופץ כדי לפגוע בטקה או מספקת ראיות לכך שהמשטרה היתה מעורבת או אחראית להפצתו. התביעה גם אינה כוללת פעילות זו בפירוט הנזקים.

את משפחת טקה, ההורים וורקה ו-וובאג (ואת עזבונו של טקה), מייצגים עו"ד אביתר קציר ועו"ד גיורא אבן צור. את המשטרה מייצגת פרקליטות מחוז חיפה ואת השוטר היורה מייצג גם עו"ד יאיר נדשי. התביעה הוגשה אתמול (18.5).

התביעה מפרטת את השתלשלות העניינים ביום האירוע ואת ההפגנות שבאו בעקבותיה, וטוענת כי אביו של טקה היה גורם מרכזי בהרגעתן. "בשלב זה, בעוד שחומר החקירה שהלך והצטבר היה סגור לעיון באי כוחה של משפחת המנוח האבל, נענתה אצילותו של אבי המנוח בציניות ובאכזריות שאין לה קץ מצד נציגי הנתבע.

"עקב בצד אגודל, תחילה באופן נקודתי ולאט לאט תוך פריצת כל סכר, החלו נציגי הנתבע להדליף ולפטם את הציבור בשיטפון של מידע מגמתי, חלקו מוטעה וחלקו כוזב לחלוטין וזאת כדי למלט את הנתבע מאימת הדין ובמערכה על דעת הקהל.

"את זאת הם עשו בזמן שהם יודעים שמשפחת המנוח האבלה אינה יכולה להגיב ואינה חשופה למלוא המידע מתוך החקירה ותוך שימוש בלתי חוקי ומקומם בשביבי מידע ודיסאינפורמציה, חצאי הקלטות מבושלות מזה וחלקי ראיונות תקשורתיים מזה. הכל נעשה תוך דריסה ברגל גסה של פרטיות המנוח ושל פרטיות משפחתו, הפרחת כזבים, השחרת יקירם וחילול שמם הטוב של המנוח ומשפחתו.

"לאט לאט ניסו נציגי התובע להפוך את היוצרות. המנוח, צעיר בלתי חמוש שהותקף באש על ידי קצין משטרה הפך בפי נציגי הנתבע לתוקף בריוני, למסומם, לראש ארגון פשע מזרה אימה ואפילו ל'מחבל מתאבד' שלא היה מנוס אלא לנטרלו".

טרם הוגש כתב הגנה.

ת"א 38402-05-20