כמה מכלי התקשורת המרכזיים בישראל מסרבים גם השנה לציין את זמני צום הרמדאן. על אף פנייה ישירה שקיבלו מעמותת יוזמות-אברהם, בחדשות 12 וב"ישראל היום" - ערוץ הטלוויזיה הנצפה בישראל והעיתון בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר - החליטו שלא לפרסם לציבור את זמני הצום. בכלי תקשורת אחרים, לעומת זאת, הגיעו למסקנה כי פרסום זמני הצום ראוי.

לדברי הילה אלוני-אוחיון, מנהלת שותפה של המחלקה הציבורית ביוזמות-אברהם, בסך הכל ניכר שיפור קל ביחס שקיבל השנה חודש רמדאן מכלי התקשורת המרכזיים בישראל לעומת השנה שעברה, ככל הנראה בשל העובדה שמגפת הקורונה הפכה את מנהגי החודש לסיפור חדשותי. עם זאת, לדבריה, ההתעקשות של כמה מהערוצים והעיתונים המרכזיים להתעלם מבקשתם, מאכזבת.

לפני כשבועיים שיגרו ד"ר ת'אבת אבו ראס ואמנון בארי-סוליציאנו, המנכ"לים השותפים בעמותת יוזמות-אברהם, מכתבים לכל העורכים הראשיים של כלי התקשורת המרכזיים בישראל וביקשו מהם לפרסם לקהלם את מועדי הצום בחודש רמדאן. "לציון מועדי הצום השנה יש משמעות חשובה במיוחד השנה, כאשר בשל משבר הקורונה, למעלה מ-4.1 מליון ישראלים מוסלמים יציינו את החודש הקדוש בצום, בתפילות אישיות ובסעודות 'אפטאר' (שבירת הצום) מצומצמות", כתבו.

אבו ראס ובארי-סולציאנו הציעו לסייע במידע ורעיונות לאייטמים, והביעו תקווה כי כל כלי תקשורת ישלב דיווח יומי על זמני תחילת הצום בסיומו, המשתנים מדי יום בהתאם למועדי זריחת ושקיעת החמה, פרסום שלדבריהם יהיה "דומה לזמני השבת המתפרסמים בסופי השבוע, ומזג האוויר המתפרסם מדי יום ביומו". אזכור שכזה, כתבו המנכ"לים השותפים יהיה "בעל חשיבות רבה עבור ציבור הקוראים
הערבים-המוסלמים ברמה המעשית ויתרה מכך, ברמת המסר המכליל שהאזכור מסמל. בנוסף, פרסום שעות כניסת ויציאת הצום בעיתון, יעלה את המודעות בקרב הציבור היהודי לחודש הרמדאן שחל השנה בתנאים קשים במיוחד".

ב"ישראל היום", העיתון שעורך בועז ביסמוט ואשר מתהדר בשיעור החשיפה הגבוה מבין העיתונים המודפסים במדינה, שמרו על המסורת משנה שעברה ולא שיתפו פעולה עם היוזמה. ג'לאל בנא, הכותב באופן קבוע במדור הדעות של "ישראל היום", פרסם מאמר תחת הכותרת "רמדאן בצל הקורונה" אך בכך הסתכם העיסוק העצמאי של העיתון בחודש הקדוש למוסלמים.

בחדשות 12, בעלת מונופול דה-פקטו בשידורי חדשות בטלוויזיה הישראלית, גם כן העדיפו שלא להיענות להצעת יוזמות-אברהם ולפרסם את מועדי הצום. יום לפני תחילת חודש רמדאן פרסם הכתב פוראת נסאר את הטבלה המלאה של מועדי תחילת הצום וסיומו, אך הוא עשה זאת במדור "צ'אט הכתבים" של אתר ואפליקציית N12. בשידורי הטלוויזיה של חדשות 12 לא היה לזה זכר. העורך הראשי של חדשות 12 הוא אבי וייס. עורך המהדורה המרכזית בחברה הוא גיא סודרי.

N12, צ'אט הכתבים, 23.4.20

N12, צ'אט הכתבים, 23.4.20

כמו "ישראל היום" וחדשות 12, גם ב"מעריב" (עורכים: גולן בר-יוסף דורון כהן), חדשות 13 (עורך ראשי: ישראל טויטו) וגלי-צה"ל (מפקד התחנה: שמעון אלקבץ) סירבו לבקשת יוזמות-אברהם לציין בשידור את מועדי תחילת הצום וסיומו.

מנגד, היו כלי תקשורת שפעלו אחרת.

ב"ידיעות אחרונות", שעורך נטע ליבנה, פרסמו כמדי שנה ידיעה על תחילת חודש רמדאן, ובה ניתן פירוט לגבי מנהגי החודש, ללא פירוט זמני הצום. באתר mako, שעורך איתי ולדמן, העלו כמו בשנים קודמות ידיעה על זמני כניסת ויציאת הצום במהלך חודש רמאדן, אם כי הידיעה פורסמה בערוץ נידח של האתר, וללא נוכחות בדף הבית. באתר "וואלה", שעורך מעין דגן, פרסמו מתחילת חודש רמדאן מבזק יומי על מועדי הצום, ופרסמו גם כתבה עם כל המועדים לאורך החודש וכתבות נוספות בנושא. באתר ynet, שעורך יון פדר, פרסמו כמה ידיעות על חודש רמדאן  ואף פורסם מבזק ביום הראשון עם מועדי הצום, אולם מאז חדלו לעדכן במבזקים על המועדים.

בתאגיד השידור הישראלי, לעומת זאת, הקפידו על ציון מועדי הצום. ברשת הרדיו כאן ב' מציינים בשידור מדי יום, במהלך מבזק השעה 14:00, את מועדי תחילת וסיום הצום. "למאזינינו המוסלמים", אומר קריין החדשות של המבזק, "צום רמדאן יישבר הערב ב-XX. מחר יחל הצום ב-XX". בערוץ כאן 11 של התאגיד אמנם לא עשו דבר בפתח החודש, אך כבר כעבור יומיים החלו לציין מדי יום בשעה שבע בבוקר את מועדי תחילת ותום הצום, וזאת באמצעות אזכור בטיקר על המסך וכן במבזק המופץ בפלטפורמות הדיגיטליות של הערוץ. מדובר בשיפור לעומת השנה שעברה, מציינת אלוני-אוחיון, אז נמנע ערוץ כאן 11 מלציין את מועדי הצום. בראש חטיבת החדשות של התאגיד עומד ברוך שי.

ב"הארץ", כמדי שנה מאז 2015, מפרסמים מדי יום ליד תחזית מזג האוויר, ובימי שישי לצד מועדי כניסת ויציאת השבת, גם את מועדי תחילת הצום ושבירתו. את "הארץ" עורך אלוף בן.

"הארץ", 8.5.2020

"הארץ", 8.5.2020

"אנחנו רגילים כל השנה לראות בעיתונים את זמני השבת וזה הפך למובן מאליו. הגיע הזמן לפרסם באופן שגרתי גם את זמני הצום, ושהתקשורת תמלא את תפקידה במתן המידע הבסיסי הזה לכ-1.4 מליון ישראלים מוסלמים המציינים את הרמדאן. חודש רמדאן הוא בעל חשיבות רבה עבור הציבור הערבי-מוסלמי, ואין זה סביר שכלי תקשורת רבים פשוט מתעלמים ממנו", אומרת אלוני-אוחיון מיוזמות-אברהם. "השנה, בשל משבר הקורונה, הייתה מודעות מוגברת לחודש רמדאן והדבר התבטא גם בסיקור השוטף, וגם בהיענות גבוהה יותר של כלי התקשורת לפרסום זמני הרמדאן. יש לקוות כי מגמה זו תמשיך גם בשנים הבאות, ושיהיה ברור שאי אפשר להדיר את רמדאן מהסיקור התקשורתי, גם בשפה העברית".