המשפט הפלילי שבו מואשם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים, אינו ההליך המשפטי היחיד שבו מעורב נתניהו אשר נדחה לנוכח מגפת הקורונה.

בתחילת שנת 2015 הגיש העיתונאי רביב דרוקר בקשת חופש מידע למשרד ראש הממשלה כדי לחשוף את המועדים הרשומים ביומן משרד ראש הממשלה, בהם קיים נתניהו שיחות טלפון עם הבעלים והמייסד של "ישראל היום" שלדון אדלסון ועורכו דאז עמוס רגב. שנתיים וחצי של דיונים משפטיים, כולל ביקורים בבית-המשפט העליון, הסתיימו בפסק דין שחייב את נתניהו להעביר לדרוקר את המידע.

נתניהו ניאות, והמידע חשף קשרים הדוקים בינו לבין אדלסון ורגב, אולם במקביל הגיש בקשה לדיון נוסף בהרכב מורחב, זאת בניגוד לעמדת הממונה על חופש המידע במשרדו. ההתעקשות של נתניהו לדיון נוסף, על אף שכבר מילא אחר פסק הדין, הוסברה על-ידי באי-כוחו בכך שמדובר בעניין עקרוני של פרטיות עובדי ציבור בעל השלכות רוחב נכבדות. אולם לבקשה לדיון נוסף היתה גם תוצאת לוואי שנתניהו בוודאי נהנה ממנה.

המידע שנתניהו נאלץ למסור על מועדי שיחות הטלפון שקיים עם אדלסון ורגב נגע לתקופה שבין פברואר 2012 לפברואר 2015. זמן קצר לאחר שהעביר את המידע, בשנת 2017, הגיש עו"ד שחר בן-מאיר בקשה משלימה לפי חוק חופש המידע לקבלת מועדי שיחות הטלפון של נתניהו עם אדלסון ורגב בין פברואר 2015 לפברואר 2017. בהמשך הגישו רביב דרוקר וחדשות 10 בקשה משלהם לקבלת מועדי שיחות הטלפון של נתניהו עם אדלסון בין פברואר 2015 ועד למועד מסירת המידע; מועדי שיחות הטלפון של נתניהו עם רגב בין פברואר 2015 ועד מאי 2017; וכן את מועדי שיחות הטלפון של נתניהו עם בועז ביסמוט, שהחליף את רגב בתפקיד עורך "ישראל היום", וזאת מרגע כניסתו לתפקיד באפריל 2017 ועד למועד מסירת המידע.

שתי בקשות חופש המידע, זו של עו"ד בן-מאיר וזו של דרוקר, נדחו על-ידי הממונה על חוק חופש המידע במשרד ראש הממשלה, ועל כן הגישו המבקשים עתירות לבית-המשפט, כדי שזה יחייב את נתניהו למסור את המידע. ואולם, לאור הבקשה של נתניהו לדיון נוסף בעליון בעתירה המקורית של דרוקר, החליטה השופטת דנה כהן-לקח מבית-המשפט המחוזי בירושלים להיענות לבקשת הממונה על חוק חופש המידע במשרד ראש הממשלה ולעכב את בירור העתירות החדשות עד להכרעה בדיון הנוסף של העתירה המקורית.

הדיון הנוסף בעתירה המקורית אמור היה להתקיים בדצמבר 2018, אך הוא נדחה בכחצי שנה לחודש מאי 2019. ימים אחדים לפני המועד הדחוי, ועל רקע פיזור הכנסת, החליט המשנה לנשיאת בית-המשפט העליון, השופט חנן מלצר, כי "בשל אילוצי בית-המשפט", הדיון יידחה פעם נוספת.

ביום ראשון הבא (5.4) אמור היה להתקיים סוף-סוף הדיון הנוסף בעתירה משנת 2015, אולם לפני ימים אחדים החליט השופט מלצר כי הדיון ידחה בשלישית "נוכח מצב החירום המיוחד הנובע מהתפשטות נגיף הקורונה". דחייה זו מעכבת עוד יותר את ההחלטה בעתירות של דרוקר ועו"ד בן-מאיר.והמידע על היקף ומועדי השיחות של נתניהו עם אדלסון, רגב וביסמוט נותר בחשיכה.

דנ"מ 6602/17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 65KB)