בשעת לילה מאוחרת הודיע שר המשפטים בממשלת המעבר אמיר אוחנה כי על רקע התפשטות מגיפת הקורונה הוא מקפיא את פעילות מערכת המשפט בישראל, למעט מקרים דחופים. בתי המשפט, הבהיר, יפעלו במתכונת חירום וידונו רק במקרים של הארת מעצר, עתידות דחופות לבג"ץ וכדומה.

אף שתוקף ההוראה של השר אוחנה עמד על  24 שעות בלבד, הידיעה כי מצב החירום לא צפוי להסתיים בקרוב הפכה את משמעות המהלך לברורה: משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ייפתח ביום שלישי כמתוכנן. יש מי שרואה בהחלטת השר אוחנה, לצד החלטת נתניהו להשתמש באמצעים דיגיטליים למעקב אחר חולי קורונה, סימנים לכרסום הדמוקרטיה בישראל.

למרות שראש הממשלה נתניהו הודיע מראש על הצהרה רשמית שתינתן בשעות הערב בנוגע לצעדים שיינקטו כחלק מהמאבק בנגיף, ההודעה בנוגע להשבתת בתי המשפט לא נכללה בהצהרה ושוחררה בשעת לילה מאוחרת. באתרי האינטרנט עדכנו את הציבור בהודעה במהלך הלילה. עם זאת, לא בכל האתרים הידיעה נמצאה ראויה לכותרת ראשית.

מבדיקת "העין השביעית" עולה כי בדומה לסיקור החלטת נתניהו להפעיל "אמצעים מיוחדים" כדי לעקוב אחר אזרחים, גם בסיקור החלטת השר אוחנה להקפיא את פעילות מערכת המשפט היה "הארץ" כלי התקשורת שהעניק למהלך את תשומת הלב המירבית.

דף הבית של אתר "הארץ"

דף הבית של אתר "הארץ"

באתר "הארץ" עלתה מעט אחרי השעה שתיים בלילה ידיעה תחת הכותרת "אוחנה הקפיא את פעילות בתי המשפט; פתיחת משפטו של נתניהו צפוי להידחות". כבר בשעה 02:30 התמקמה הידיעה בכותרת הראשית של האתר ונותרה שם במשך שמונה שעות תמימות (בשעות הבוקר עודכנה הידיעה לנוכח החלטת שופטי נתניהו לדחות רשמית את מועד פתיחת המשפט). רק בשעה 10:45 בבוקר התפנה המקום בכותרת הראשית של אתר "הארץ" לידיעה אחרת.

באתר חדשות 13 עלו עם ידיעה על המהלך של אוחנה רק בשעה 03:45, אך מיקמו את הידיעה בכותרת הראשית. הידיעה נותרה בראש סדר היום התקשורתי של חדשות 13 במשך שלוש שעות, עד ל-6:45. בהמשך הבוקר, כשנודע על הדחייה הרשמית בדחיית משפטו של נתניהו, שב הנושא לכותרת הראשית באתר.

באתר "מעריב" איחרו לעלות עם דיווח על המהלך של השר אוחנה, אך נתנו לה תשומת לב רבה יחסית. מעט אחרי השעה שש בבוקר הגיעה ידיעה על החלטת אוחנה לכותרת הראשית של האתר, והיא נותרה שם במשך מעט יותר משעתיים, עד 8:30.

דף הבית של חדשות 13

דף הבית של חדשות 13

ביתר אתרי החדשות, הידיעה על החלטת אוחנה לא הצליחה להתברג אל הכותרת הראשית.

אתר ynet שייך לקבוצת "ידיעות אחרונות" שהעומד בראשה ארנון (נוני) מוזס אמור היה להגיע ביום שלישי הקרוב יחד עם נתניהו לבית-המשפט המחוזי בירושלים. באתר עלו עם ידיעה בדף הבית כבר בשעה 2:00, אולם היא מוקמה רק במשבצת השלישית בדף הבית של האתר. הידיעה נותרה שם עד שעות הבוקר, ורק כאשר שופטי נתניהו (ומוזס) החליטו רשמית לדחות את מועד הקראת כתב האישום לחודש מאי טיפסה ועלתה הידיעה המעודכנת לכותרת הראשית של האתר.

באתר "וואלה", שהיה הראשון לפרסם ידיעה על הקפאת מערכת המשפט (1:45), בחרו גם כן למקם את האייטם במקום השלישי בסדר החשיבות של דף הבית. ההפניה לידיעה, תחת הכותרת "אוחנה הכריז על מצב חירום, מועד פתיחת משפטו של נתניהו בספק", נותרה במשבצת השלישית בחשיבותה במשך כל שעות הלילה. רק בשעות הבוקר, אחרי ההחלטה הרשמית על דחיית המשפט, הגיעה הידיעה המעודכנת לראש דף הבית.

דף הבית של אתר N12

דף הבית של אתר N12

גם באתר N12, של חדשות 12, שם עלתה ידיעה על החלטת אוחנה מעט אחרי השעה שתיים בלילה, בחרו במשבצת השלישית בדירוג הידיעות של דף הבית. אפילו לאחר ההחלטה על דחיית משפט נתניהו למאי, נותרה הידיעה מחוץ למשבצת הראשית.

באתר "ישראל היום" פרסמו ידיעה על החלטת השר אוחנה רק אחרי השעה ארבע בבוקר. ההפניה לידיעה מדף הבית של "ישראל היום" מוקמה בתיבה השלישית בחשיבותה, ושם נותרה. גם הידיעה על הדחייה הרשמית במועד פתיחת משפטו של ראש הממשלה לא הגיעה לכותרת הראשית באתר המזוהה עמו.