מחקרים הראו כי התקשורת מסקרת את הפוליטיקה כמרוץ סוסים: היא מתמקדת בתמרונים פוליטיים במקום במהות, בקמפיינים במקום במציאות. סיקור זה מוביל לציניות ולאובדן האמון במערכת הפוליטית ובתקשורת. לקראת בחירות 2020 נבחר מדי יום את "הסוס היומי", הסיקור הפוליטי הבולט ביותר שמשרת את הציבור באופן הגרוע ביותר, והפעם: "ישראל היום" (שבבחירות מלפני שנה סיפק את הסיקור הפוליטי הגרוע ביותר מכל כלי התקשורת המרכזיים).

25 ימים לבחירות, והכתב הפוליטי של "ישראל היום", יהודה שלזינגר, מדווח על "דילמה" במפלגות החרדיות. כבר מכותרת הידיעה ("דילמת ליברמן של החרדים") אפשר לנחש שלא מדובר בעניין עקרוני, אלא, כרגיל, בעניין תדמיתי-תקשורתי. בעוד אחת משתי המפלגות החרדיות חושבת שמבחינה תקשורתית עדיף לה להתעלם מהביקורת שמטיח יו"ר ישראל-ביתנו בחרדים, המפלגה האחרת חושבת שעדיף לה דווקא לנצל את קמפיין הבחירות כדי לבקר בחזרה את ליברמן.

"ישראל היום", 6.2.2020

"ישראל היום", 6.2.2020

שלזינגר לא מתעצל, ומצטט "גורם בש"ס" שמציג את עמדת המפלגה, ומביא מנגד את עמדת יהדות-התורה שחושבת, ניחשתם נכון, ההיפך. הקוראים שוב למדו משהו על האסטרטגיה הפרסומית של המפלגות בישראל, על חשבון מידע שיעזור להם לקבל החלטה מושכלת בקלפי.