חברת החדשות של ערוץ 12 תשלם לצלם עיתונות 60 אלף שקל כדי לסלק תביעה שהגיש נגדה בגין הפרת זכויותיו. לטענת הצלם, ישראל ברדוגו, באתר mako נטלו בכמה הזדמנויות צילומים שיצר ופרסמו אותם בלי רשות ובלי מתן קרדיט.

אחד המקרים הללו נוגע לסרטון שפרסם ברדוגו ב-2014 בערוץ היוטיוב שלו, ובו נראה הרב עובדיה יוסף לומד תורה שבועות אחדים לפני פטירתו. בתביעתו ציין הצלם כי ב-mako השתמשו בסרטון בידיעה על השקת בול לזכרו של הרב יוסף, וכנהוג באתר גם שיבצו לפני הסרטון סדרה של פרסומות.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד אריאל דובינסקי, דרש ברדוגו מבית-המשפט להטיל על חדשות 12 תשלום פיצויים בסך 320 אלף שקל – בגין השימוש בתיעוד של הרב יוסף ובחומרים נוספים. לדברי ברדוגו, כשהבחין בשימוש שנעשה בסרטון הוא פנה למערכת mako, אך שם הפנו אותו לחדשות 12.

בחדשות 12 טענו, באמצעות עורכי-הדין ד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן, כי ברדוגו הוא תובע סדרתי שעושה שימוש לרעה בזכויותיו כדי להתעשר שלא בתום לב. לדברי עורכי-הדין, ברדוגו הגיש בתוך שנתיים 18 תביעות בסך כולל של כ-5.5 מיליון שקל, לא כולל זו שהגיש נגד חדשות 12. אשר לתביעה עצמה, בחדשות 12 טענו בין היתר כי בידיעה על הרב יוסף נכתב במפורש כי הבול עוצב בהתבסס על הסרטון של ברדוגו, מה גם שהצלם קיבל באתר קרדיט כמקובל לצד הסרטון.

בשבוע שעבר נפגשו באי-כוח הצדדים באולמו של השופט דוד גדעוני מבית-המשפט המחוזי בירושלים. לאחר דיון לא פורמלי הסכימו הצדדים לסיים את ההליך בתשלום של 60 אלף שקל לתובע. בהמשך ביקשו מבית-המשפט לקבל החלטה על בסיס הסכמותיהם, תוך שהם "מתחייבים לשמור את פרטי הסכם זה בסודיות ולא לגלותם לצדדים שלישיים כלשהם". השופט גדעוני הורה לחברת החדשות לשלם לברדוגו 60 אלף שקל, וסגר את התיק.

21872-08-18