בשבוע שעבר פרסם אתר ynet טקסט חגיגי ובו הכריז על השקת שירות חדש, +ynet שמו, אשר יהווה את זרוע הפרימיום של אתר ynet, שהתכנים בו, כידוע, ניתנים בחינם. בכותרת המשנה של ההכרזה נכתב: "סיפורים מעניינים יותר ומושקעים יותר, ראיונות בלעדיים ופרויקטים מיוחדים".

עוד בטרם המשכתי לקרוא שמחתי, וזאת מכיוון שיותר ויותר ארגוני חדשות בעולם מבינים שלצד פרסום ממתקי טקסט זולים, דלים וקלים להפקה, הקוראים מחפשים תחקירים, כתבות מגזין בפורמט ארוך ופרויקטים מושקעים, ואפילו מוכנים לשלם עבורם. שמחתי לראות ש-ynet מצטרף למגמה העולמית הזו ושבכוונתו להפעיל את כתביו לטובת משימה זו.

מיהרתי לשלוף את כרטיס האשראי שלי ורכשתי מנוי על החבילה המכונה "משתלמת+", שבה לאחר חודש היכרות שניתן בחינם אקבל בתמורה ל-35.90 שקלים בחודש גישה לכל התכנים של ynet, מכל מכשיר ובכל זמן, וכן מנוי למהדורה הדיגיטלית המלאה של "ידיעות אחרונות".

לאחר שסיימתי להפקיד את פרטי כרטיס האשראי שלי בידי האתר חזרתי להכרזה של ynet וקראתי ש"רק מנויי +ynet יזכו לגישה מלאה לראיונות בלעדיים, פרשנויות מעמיקות, סיפורים מרתקים ופרויקטים מיוחדים שלא תמצאו בשום מקום אחר". פנטסטי. זהו ערך מוסף אמיתי שארגון חדשות יכול לתת לקוראיו הדיגיטליים, זה שירות פרימיום, זו השקעה לטווח ארוך, זו הדרך לרכוש מוניטין. כל הכבוד.

בחלוף שבוע הסתבר לי שההצהרה הזו, שמסתיימת במילים "שלא תמצאו בשום מקום אחר", היא, איך לומר בעדינות, לא מדויקת. הסיבה לכך היא שנכון לשעת כתיבת שורות אלו, את כל הראיונות הבלעדיים, הפרשנויות המעמיקות, הסיפורים המרתקים והפרויקטים המיוחדים שקראתי בשירות +ynet ניתן דווקא למצוא במקום אחר. קוראים לו "העיתון ידיעות אחרונות".

כל הראיונות, הכתבות, הפרשנויות והפרויקטים המיוחדים שנחשפתי אליהם, כולם פורסמו כמה שעות או כמה ימים קודם לכן במוסף "7 ימים" או "7 לילות", ב"מוסף לשבת" או במוסף הספורט, ב"24 שעות" או ב"זמנים מודרניים". למעשה, אף שממש חיפשתי לא מצאתי יותר מטקסט אחד (כתבה של רן בוקר על דודו טופז) שהוא יצירה שהופקה, נכתבה ואז פורסמה לטובת אלו שמשלמים סכום כסף נוסף ומיוחד עבור השירות החדש. ייתכן שפספסתי עוד כתבת פרימיום ייחודית, אך זה כנראה משום שהיא נבלעה ברוב המכריע של כתבות לא-פרימיום לא-ייחודיות.

איני מוציא מכלל אפשרות שמכיוון שמדובר בחודש הראשון של השירות, חודש שניתן בחינם לקוראים, כל הטקסטים המופיעים בו נלקחו מהעיתון עצמו, ושההשקעה העצומה והנחשקת ב"סיפורים מעניינים יותר ומושקעים יותר", כלשון הודעת האתר, עוד יגיעו. מבחינה שיווקית איני מבין את ההיגיון בכך, שכן דווקא ברגע שבו אנשים מגיעים להתנסות בחודש חינם צריך לתת להם תחושה שהם מקבלים ערך מוסף שיקשה עליהם להתנתק, ואילו אני קיבלתי תחושה לא נעימה של מיחזורית ביום בינוני.

מי שרוצה להיחשף לתכנים של "ידיעות אחרונות" המודפס באמצעות +ynet יכול לעשות זאת בתמורה לכ-36 שקלים לחודש. מי שרוצה להיחשף רק לכמה כתבות מתוך העיתון המודפס יכול לעשות זאת בתמורה ל-15.90 שקלים בחודש (חבילת "בסיסית+"). כל השאר צריכים להבין שכאשר ynet אומר לכם שהוא יציג בפניכם תכנים שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר, הוא מחליף את המלים "בשום מקום אחר" במילים "מחוץ ל'ידיעות אחרונות'".

את המינוי שלי, אגב, ביטלתי.