היום (29.8) האריך בית-המשפט העליון את מאסרו של נוחי דנקנר משנתיים לשלוש שנים, בגין הרשעתו בהרצת מניות אי.די.בי. דנקנר, בשלב זה של הקריירה העסקית שלו, הוא מטרה נוחה לביקורת של כלי התקשורת, אולם עד לפני שנים אחדות הוא היה אחד האנשים החזקים במשק – ומעטים בלבד העזו לבקר את התנהלותו.

כתב האישום שבגינו הוחלט לכלוא את דנקנר לשלוש שנים הוגש ביום האחרון של חודש יוני 2014. דנקנר כבר לא היה השליט הכל יכול של התאגיד העסקי החזק במשק, אולם עדיין היה בעל כוח והשפעה, גם על חלקים נרחבים בתקשורת, כפי שהדבר משתקף מבדיקת שערי העיתונים הכלכליים של אותם הימים. בעוד "דה-מרקר" הקדיש לכתב האישום את כותרתו הראשית, ו"כלכליסט" הקדיש לו כותרת בשער, בשער "גלובס" לא היה כל זכר להגשת כתב האישום.

שעות אחדות לפני שכתב האישום נגד דנקנר הוגש רשמית כבר פורסמו עיקריו בכותרת הראשית של "דה-מרקר". "טיוטת כתב האישום נגד נוחי דנקנר: כך התנהלה הרצת המניות באי.די.בי", נכתב בכותרת שהובילה לדיווח מאת יסמין גואטה ואפרת נוימן. לצד תצלום דיוקנו של דנקנר בפנים מודאגות הופיעה הפניה למאמר פרשנות מאת עידו באום: "האם גם מועדון החברים של דנקנר ייתן דין וחשבון?".

"דה מרקר", 30.4.2014

"דה מרקר", 30.4.2014

באותו הבוקר אכן הוגש כתב האישום נגד דנקנר, אך בערבו של יום לא היה לכך כל זכר בעמוד השער של "גלובס". ההתעלמות המוחלטת מהגשת כתב אישום נגד אחד מבכירי אנשי העסקים בישראל הלמה את רוח עיתון "גלובס" של אותה תקופה, שדאג לא פעם לאינטרסים האישיים של בעל השליטה דאז, אליעזר פישמן, על חשבון האינטרס הציבורי.

"גלובס", 30.4.2014

"גלובס", 30.4.2014

למחרת הגיע תורו של "כלכליסט", שדיווח על כתב האישום במשבצת גדולה בשער, אם כי לא בכותרת הראשית. בכותרת שהופיעה בשער "כלכליסט" לא נכלל הביטוי "הרצת מניות". במקום זאת תואר בה מפגש הפסגה של עולם העסקים שצפוי להתקיים במסגרת המשפט. האישומים עצמם הופיעו רק בכותרת המשנה. בתצלום הצמוד נראה דנקנר, מחייך.

"כלכליסט", 1.7.2014

"כלכליסט", 1.7.2014

הבדלי הסיקור הללו הולמים את היחס שהעניקו העיתונים הכלכליים לדנקנר באותן השנים. בעוד "דה-מרקר" היכה בו ללא רחם, "גלובס" ו"כלכליסט" העניקו לו עיתונות נוחה ואוהדת. הבוקר, עם פרסומה של הכרעת העליון על הארכת תקופת מאסרו של דנקנר, הקדישו לכך כל אתרי החדשות בישראל כותרות בולטות. באתרים הכלכליים נותר סיקור האירוע בכותרת הראשית במשך שעות ארוכות, עם ידיעות המשך ופרשנוית מתחלפות.

לאורך כל היום התאפיין הסיקור בהבלטת הביקורת החריפה של השופטים על דנקנר, כמו גם על עצם ההחלטה החריגה להחמיר את העונש שהטיל עליו בית-המשפט המחוזי. עורכת "כלכליסט", גלית חמי, אף תיארה בחשבון הטוויטר שלה את הכרעת העליון כ"מסר חשוב של אפס סובלנות לעברייני ניירות ערך".

במהדורה המודפסת של "גלובס", כעת בבעלות אלונה בר-און וענת אגמון ובעריכת נעמה סיקולר, הובלטה הערב ההרשעה בכותרת הראשית, שנדפסה על רקע תצלום גדול במיוחד של דנקנר.

"גלובס", 29.8.2018

"גלובס", 29.8.2018