בשבוע שעבר קיבלו חברי אגודת העיתונאים בתל-אביב הצעה להירשם לקורס וסמינר שמעבירה המכללה לניו-מדיה בתל-אביב. תמורת 4,250 שקל, לא כולל מע"מ, יוכלו חברי אגודת העיתונאים להשתתף בקורס מקיף בן 60 שעות, בהנחה של 750 שקל. תמורת 280 שקל, במקום 320, יוכלו חברי האגודה להשתתף בסמינר בן כמה שעות במלון בתל-אביב.

כל יוזמה שנועדה לפתוח עיתונאים לאפשרויות הגלומות באמצעי תקשורת חדש מבורכת, אך דומה כי שתי ההצעות שהוגשו לחברי אגודת העיתונאים אינן הולמות את המקצוע שבו בחרו לעסוק. במקום קורס וסמינר שיעסקו, למשל, באיסוף מידע ותחקיר ברשתות חברתיות, בדיני לשון הרע בניו-מדיה או בעבודה מול מקורות בעידן המקוון, אגודת העיתונאים מציעה קורס "למנהלי מדיה חברתית" וסמינר "לניהול משברים בעידן המדיה החברתית".

הקורס, כך לפי המכללה לניו-מדיה, מיועד "לכל מי שאחראי לפיתוח ויישום אסטרטגיה דיגיטלית-חברתית ובניית יחסי-ציבור ברשת, כולל מנהלי חברות, מנהלי שיווק, אנשי שיווק ופרסום, אנשי יחסי-ציבור ותקשורת". הסמינר, כך נכתב, מיועד ל"מנהלי שיווק ופרסום, מנהלי מדיה חברתית, אנשי תקשורת ומדיה ומשרדי פרסום ויחסי-ציבור".

אמנם אגודת העיתונאים בתל-אביב צירפה לשורותיה בשנים האחרונות מאות דוברים ואנשי יחסי-ציבור, אך כפי שניתן להבין משמה, היא מיועדת בראש וראשונה לעיתונאים. לא לאנשי שיווק ויחצנים.

מאגודת העיתונאים בתל-אביב לא נמסרה תגובה.