מסמכים פנימיים של לוח "ידיעות אחרונות" חושפים נתונים חדשים על האופן שבו ריסקו העידן הדיגיטלי ומשבר העיתונות המודפסת את הכנסותיה של קבוצת התקשורת של משפחת מוזס. עסקי הלוחות, שלפי הערכות הכניסו לקבוצה מאות מיליוני שקלים בשנה, מניבים לה בשנים האחרונות שבריר מסכומים אלו. כתוצאה מכך נאלצה הנהלת הלוח לבצע קיצוצים מרחיקי לכת.

לוח "ידיעות אחרונות" מצורף לעיתון היומי פעמיים בשבוע – פעם אחת ביום שלישי, ופעם נוספת במהדורת יום שישי רחבת התפוצה. הלוח יוצא לאור על-ידי חברת "לוח ידיעות אחרונות", שהיא חלק מקבוצת "ידיעות אחרונות". במקביל מוציאה החברה מוספים מסחריים שעל כתיבתם ועריכתם מופקדים עיתונאי "ידיעות אחרונות". החל מ-2012 היא אחראית גם ללוח המקוון Winwin, שהושק ב-2007 בניסיון להפוך לשחקן מוביל בענף הדיגיטלי. ב-2009 רכשה קבוצת "ידיעות אחרונות" את השליטה באתר מודעות הדרושים המוביל בישראל, Alljobs, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.

מנכ"לית לוח "ידיעות אחרונות", ליאת שרון, הציגה לאחרונה במסגרת הליך משפטי נתונים על הכנסות החברה ממודעות מלים (הנמכרות על-ידי מחלקה בשם "מוקד המלים"). בשנים האחרונות, כך כתבה באחד המסמכים, חלה "ירידה משמעותית בפעילות הלוח המודפס".

מסמך אחר שהגישה פורט את הקביעה הזאת למספרים: בשנת 2012 הסתכמו הכנסות המוקד בכ-6.5 מיליון שקל בלבד. לפי אותו מסמך, בשנתיים הבאות צנחו ההכנסות אף יותר: ב-2013 הכניסו מודעות המלים כ-5 מיליון שקל, וב-2014 הסתכמו ההכנסות בכ-4 מיליון שקל בלבד.

בשיחה עם "העין השביעית" סירבה מנכ"לית לוח "ידיעות אחרונות" לומר אם נתוני ההכנסות שצוינו במסמך כוללים גם את ההכנסות ממכירת מודעות מקוונות. כך או כך, בהשוואה לעשורים קודמים מדובר בהכנסות זעומות, וספק אם הן מצדיקות את קיומו של לוח מודעות מודפס.

הירידה בהכנסות הלוח אילצה את ההנהלה לפטר עובדים ולאחד תקנים. על-פי מסמך נוסף שהוגש לבית-המשפט, בתוך שלוש שנים קיצצו בלוח "ידיעות אחרונות" את מספר עובדי מוקד המלים בחצי: לפי נתוני המנכ"לית, בחודש ינואר 2012 הועסקו במוקד 14 עובדים, ובדצמבר 2014 הועסקו בו שבעה בלבד. זה לא היה גל הפיטורים הראשון בחברה: ב-2008 סגרה קבוצת "ידיעות אחרונות" את שלוחת הלוח בחיפה, שבה הועסקו אז 17 עובדים.

עד לפני עשור או שניים, מודעות הלוח היו אחד מאפיקי ההכנסה המרכזיים של העיתונים. במשך עשרות שנים, ישראלים שרצו למצוא עבודה, למכור דירה או מכונית ואפילו למצוא בן או בת זוג, נהגו לפנות לעיתונים ולרכוש מודעות מלים קצרצרות שבהן הציעו את מרכולתם בצירוף מספר טלפון. עם התבססותו של האינטרנט וצמיחתם של לוחות מקוונים וחינמיים, הציבור נטש בהדרגה את שיטת הפרסום הוותיקה והמיושנת.

ליאת שרון, מנכ"לית לוח "ידיעות אחרונות", בחרה שלא להתייחס לדברים.